Monday, April 14, 2008

DISPLIN



malam tu, rizal ajak aku kuar berdua aje. anak-anak lansung tak merengek atau nangis nak ikut. Yang ni memang aku puji rizal coz dia berjaya dan tersangatlah berjaya mendisplinkan abang ngan kasih. Abang ngan kasih tahu waktu maner dia patut ikut kitaorang atau tidak. so dia tak aderlah melalak x tentu pasal kalu kitoarang x bawak. Bila rizal cakap nak gi kedai atau jejalan baru dia akan ikut, tapi kalu rizal cakap pergi ofis, bengkel, jumpa uncle, nengok movie HARUS diaorang x nak ikut. bih baik sit at home aje nengok cartoon.


Cara displin rizal senang aje, rizal ni setiap ari MESTI, HARUS DAN WAJIB panaskan enjin dua-dua kereta dan keluar beli rokok. yang ni memang acara wajib setiap hari, sesibuk camno pun. so bila dia nak kuar panaskan enjin, dia akan bawak our kids gi pusing-pusing kejap and then gi kedai beli rokok ngan jajang for abang ngan kasih. satu kereta makan masa 20 minit so dua kereta x gi 40 minit. Aku jarang sesangatlah nak ikut, malas, banyak kerja lagi nak buat. Pas tu dia akan call aku, suh ambik anak kat bawah, kedian rizal bolehlah teruskan acara persendirian.

So abang ngan kasih dah tau timing diaorang yang maner patut ikut atau idak? bila aku bersiap aje abang ngan kasih akan tanya aku nak gi maner, kalu dia rasa dia boleh ikut, laju aje pakai baju, tapi kalu dia rasa x perlu, x dernye dia nak ikut, lebih-lebih lagi kalu sebut nak nengok movie, abang ngan kasih akan cakap "BORING".


0 comments:

 
template by suckmylolly.com