Thursday, August 28, 2008

TABUNG

kasih kalu bab menabung duit memang boleh puji, tip top first class, tabung kasih pun dah penuh coz asal jumpa duit aje x kira saper punya, semuanya akan masuk tabung kasih

kasih banyak mengikut pael papa begitu teliti dan cermat lebih-lebih lagi bab-bab duit ni

tapi tabung abang x pernah penuh dari dulu sampai sekarang, takat tu aje, itupun bukan abang yang taruk duit tapi kitaorang yang tolong tarukkan. coz abang x heran ngan duit. taruk lah duit kat maner-maner, abang mesti tatak heran. orang bagi dia duit pun, abang x ingat dah maner abang letak duit tu. dah perangai tu sebijik cam mama dier yang selalu x perasan kalu ader duit terkurang lam dompet. coz aku bukan jenis teliti ngan cermat. tapi kasih kalu orang bagi duit jangan harap saper pun boleh sentuh duit tu, kita nak tolong simpan pun x boleh, coz semuanya terus masuk tabung. kalu kita sorok duit tu, mahu dia melalak bagai nak rak, itu semua ikut resmi papa dier yang amatlah teliti dan cermat.


9 comments:

blackpurple @ jowopinter said...

Saya suka ambil [baca = curi] duit tabung atok saya. Dia simpan dalam tin Milo. Tapi itu dulu-dulu-lah. Masa kecik-kecik. He he he!

Abahnajwa said...

Kunjung balas dari abah..wahh..bijaknya kasih ni...menjelang raya nanti dah kena tukar tabung tuuu..hehehehe

cutemiut78 said...

bagus ler dari kecil dah ada sikap cam tu.. suka menabung..

NONIE AZIZ said...

Bagusnya kasih....Salam kenal...

marinahunny said...

bagusnye...kecik2 dh pndai menabung..besar esok2 leh jd akauntan..huhuhu

CRAZY BEAUTIFUL88 said...

blackpurple
masa kecik kak rose pun ngelat masuk tabung pagi petang bukak beli ice cream

abahnajwa
tq, insyaAllah kalu banyak dapat duit raya

cutemiut78
takut macam mak dier, kecik-kecik aje suka menabung dah besar hancus

nonie aziz
terima kasih, salam kenal dari akak jugak

marinahunny
insyaAllah, masin mulut marina jadiklah akauntan.

suw said...

bagus tu kak..heheh berjimat cermat, menabung..nnti bile besat byk duit simpanan ;)

eddie dewanaga said...

eh, kasih pakai baju naga laa...
hehehe...
:)

CRAZY BEAUTIFUL88 said...

suw
takut masa kecik ni aje dia minat

eddie
dia pun minat naga cam u gak

 
template by suckmylolly.com