Monday, December 29, 2008

BYE-BYE DAPUR GAS




encom kan mamak ni, nilah laki sue pantry, last nite dia datang umah aku, amik dapur gas yang aku jual pada sue ngan harga yang murah-murah giler




dapur ni aku beli baru setahun aje, bukan sebab aku pakai dapur ni buat masak setiap ari tapi sebab aku nak guna ovennyer, masa tu bengong sikit coz supposed aku beli oven electrik aje tapi masa tu otak sebengong-bengongyer, aku beli coz tengah mengiler nak buat biskut hari raya, last year aku berkobar-kobar semangat buat kuih raya coz aku nak anak-anak aku rasa kuih raya yang mama dia buat. biar anak-anak aku excited, asal raya aje mesti mama dier busy nak buat kuih muih bagai. sudahnyer setahun tu ajelah aku rajin, tahun ni punya raya aku beli kat kedai aje.





aku jual kat sue murah giler bukan nak jual sangat pun tapi mata aku duk menyemak nengok dapur yang besor bagak ni kat umah aku, kalu umah aku sebesor banglo lain criterlah, x mo aku jual ,simpan lam bilik stor aje. actually bukannya aku offer nak jual pun, aku cuma cakap kalu aku tolak kat kedai ader tak kedai nak ambik, pastu sue nanya aku, kak rose nak tolak beraper, aku cakap beraper pun x per asalkan tak menyemak mata aku lagi, maka sepantas kilat after mintak permission dari laki nyer yang encom tu sue terus letak harga, bukan aku yang letak tapi sue yang letak, aku terus setuju yang penting dapur tu kuar dari umah aku.


Manusia memang tak pernah puas ngan benda yang dia ader, bukan korang semualahm akan tetapi manusia tu adalah aku sendiri, dulu masa x der oven, sanggup berhabis sebab giler nak beli oven yang besar bagak lak tu, pastu family day last year aku dapat lak electrical oven, lagi canggih manggih, maka tak derlah aku nak pandang lagi oven singer tu. bye-bye yer sayang, duk diam-diam kat umah sue pantry yer....sayang




2 comments:

CuTeMiUt78 said...

oh.. sayangnya kak.. sib baik ler kita jauh.. klu tak nak gak.. beli ngan akak.. heh..heh..heh.. saja je..

CRAZY BEAUTIFUL88 said...

tulah kalu dekat harus dapat kat rina nih

 
template by suckmylolly.com