Tuesday, December 30, 2008

PASAR



wooo, sejuk giler suasana kat kampung ditambah lak ngan ujan lebat, lagilah aku asyik duk tarik selimut, ikut kan ati mahu aje aku terus duk berkampung lam kelambu. sedap oiiii tido, disulami lak ngan bunyi katak n cengkerik, ujan benti x sampai lima minit mesti katak duk panggil balik. oh hujan, oh hujan kenapa ko tak turun


kul 7.30 pagi, my dearest rizal dah bawak gi pasar, kalu kat umah sendiri ni mahu pas solat subuh aje aku ngan laki aku tarik balik selimut sambung tido, kalu kat kampung nak mampus lah buat camtu, kenalah cover line baikkkkkkk punya kan, x pasai-pasai kan, aku laki bini yang dah tua bangka ni kena basuh.


time nak gerak gi pasar ujan renyai-renyai, pasar mesti becak so rizal benti sat kat kedai runcit simpang jalan belikan sebarang dua toys buat abang ngan kasih. umpan agar bila sampai kat pasar nanti x derlah anak-anak aku nak ngekor mama dier





dan umpan itu memang mengena, abang n kasih duk lam kreter ngan papa, aku sorang aje yang masuk pasar. kat umah pak mertua aku ni jarang masak coz semuanya lelaki, mak mertua aku kan sakit so dia x leh bangun or bergerak bebas untuk masak, jadi disebabkan semuanya kerja n balik of cozlah penat, n namapun lelaki kan, maka dapur kat umah pak mertua aku jarang-jarang sangat berasap. so bila aku balik nilah peluang diaorang nak makan kat umah. N barang yang nak kena beli untuk masak of cozlah semua kena beli coz semuanya x der, kunyit debu, cili boh, halia, sengkuas n pelbagai bahan asas semua kena beli. termasuklah jugak garam.


tapi kan bukan nak cakaplah, bukan sebab aku tinggal kat KL, saper kata sayur kat kampung murah, mahailah beb, aku kalu takat nak beli sebijik kobis, kat chow kit luar tu boleh dapat RM1.00 aje, tapi yang kochik lah, tapi kat sini RM1.60. Jagung kecik yang comel lote lagilah mahai, kat KL boleh dapat lam 2 Plastik RM1.00 tapi kat sini RM0.70 satu plastik. tapi ikan murahlah kalu nak compared ngan KL tapi timbang tara balik bih kurang aje.




2 comments:

are said...

bl tenguk pasar ni...teringt kat kg halaman ku.....rindunyer dah sethn lbh xblk....
ros,mertua ros dk kat mner eh???

CuTeMiUt78 said...

betul la kak.. rasanya sama je harganya...kat kg ke.. bandar ke.. klu kurang pun skit je..

 
template by suckmylolly.com