Wednesday, December 31, 2008

SEPETANG DI KAMPUNG



semua kerja ngemas rumah, basuh-membasuh dan masak memasak dah beres, sekarang giliran aku duk rehat kat luar, petang ari baru boleh lengang kangkung




oh yer, anak-anak ku dimaner yer????? ari ni ujan tak lebat dan cuaca sungguh memberangsangkan buat abang n kasih main kat luar. ari ni jugak x der orang nak nolong aku masak kat dapur, kasih sibuk ngan siti dan ain kat umah sebelah manakala abang sibuk ngan aiman dan fikri, itu ajelah nama yang disebut-sebut oleh anak-anak bertuah.




tapi cuaca yang panas pun ader keburukan nyer, kalu ari ujan, nyaman dan syiokkknyer duk kat dapur coz badan aku tak berpeluh, rajin aje nak turun ke dapur coz suasana yang sejuk bagi aku baikkkkkkkkkkkkk nyer mood nak masak, tapi kalu ari panas cam ari ni, betul-betul rasa cam nak masak sambil mandi. pelikkan, kat kampung laki aku ni kalu ari ujan, sejuk nak mampuih tapi kalu ari panas, bahang nyer panas rasa cam nak terjun lam telaga aje.






adik-adik ipar aku payah benor nak amik gambar depa semua ni, balik kerja terus tukar baju kuar ngan member-member, yelah kan orang bujang. sani aje yang lekat kat umah, dialah peneman setia abang dia, sampai sanggup amik cuti 3 ari nemankan abang tercinta.




4 hari kat kampung, rizal asyik ke bandar aje carik jeans. so finally dapat gak aper yang dihajati. balik tu terus carik adik no. 4, Hanif...pakar levis bundle....nak check betul tak jeans yang dibeli tu dari kepala kain. aku tak faham ngaper lah rizal boleh bayar satu seluar jeans bundle ngan harga RM350.00 cuba kalu dia gi kedai Levis, boleh dapat jeans baru ngan harga RM299.00. tapi bila aku tanya dia cakap, orang pompuan tahu aper......dari criter yang aku duk dengar dua beradik duk sok sek tu, salah satu nak tahu original kepala kain or not ialah nengok kat kain poket sebelah dalam ader cop tak, selain dari jahitan sebelah tepi, kalu ader confirm lah tu.



0 comments:

 
template by suckmylolly.com