Wednesday, December 31, 2008

TOYS



abang danish ni pantang nampak toys yang jual kat tepi jalan, mesti soh benti kereta, mampuih lah macam ni, kalu ader 10 kedai tepi jalan yang jual, semua kena benti mahu bankruptcy. takat harga cam kedai RM2.00 nak beli 10 kali pun x per, tapi bila dah harga satu mainan tu RM60.00 mahu telah air liur aku laki bini nak membayor. seminggu satu kali beli toys okey lagi kan, duit kalu tak abis kat anak-anak kat saper lai, tapi kalu dah setiap ari kena beli, tokey balak pun bankrupt.



kedai yang ader kat tepi jalan lak, bukan takat jual mainan kecil-kecil, gedabak nyer lori yang harganya cecah RM60.00. abang terus moncung, paling muka ke arah lain bila papa x hentikan kereta, pastu mulalah guna ayat maut dier "semua tak sayang abang, abang nak beli toys aje pun tak boleh, abang dun want beli flower kat mama ngan big house kat papa"



aku usik sikit aje, abang dah mengamuk sakan, nama pun anak mama, mengamuk pun boleh senyum agi, macam tulah anak mama. tak mo ngamuk lebih-lebih ,sambil senyum okey, itu ngamuk bahagia namanyer......



sorang ibu maner boleh tahan nengok anaknyer merenggek nakkan somethings lebih-lebih lagi kalu anak yang dikandung itu benar-benar membawa rezeki. Aku masa ngandung kan abang, cam-cam penyakit ader, jantung cam nak terhenti bila doktor cakap, tali pusat abang dah terbelit kat kepala abang. bfore tu, uri aku lak jatuh ke bawah. so kiranyer mengandung kan abang cam-cam dugaan ader. Siang malam berdoa agar abang selamat dilahirkan dah sepanjang 9 bulan tulah aku berjanji x kan bagi abang tido dalam tangisan or hampakan segala impian anak-anak aku.


makanyer aku soh rizal bentikan kereta gak, biar aku yang belikan. at least abang boleh tido ngan lena, selagi x dapat aper yang abang hajatkan mesti bfore tido asyik duk ngadu "kenapa mama tak belikan abang toys tu" tak sampai hati lah dengar coz aper yang abang alami sekarang samalah jugak ngan perangai aku masa kecik. masa kecik dulupun aku pernah nak kan satu anak patung tu, tapi mami tak nak belikan sebab dah banyak kat umah, malam tu aku tak leh lelapkan mata ingatkan anak patung tu aje, esoknya aku kayuh basikal gi umah tokki, mintak duit nak beli anak patung. bila dapat duit aje, aku terus gi bandar, kayuh basikal sorang-sorang ikut jalan kampung semata-mata nak beli anak patung idaman aku. time tu aku darjah 3. tapi abang nak mintak duit ngan saper? time aku dulu senanglah umah tokki dekat aje ngan rumah aku.



6 comments:

Azie said...

mmm mcm2 yer akak gelagat anak2 nie.

Nurmala said...

untung nyer abg...
dapat apa yg dihajati...hehehe..

betu la tu, ibu mana yg sanggup tgk anak dia merengek kan..

shafa said...

Huhhhh powernya ayat abg bagi dekat mama ngn papa..ksian mama ngn papa kena beli byk mainan.

dakgilachoc a.k.a nani said...

syg betul akak kat anak2 yer...bertuah anak2 akak..moga2 bila dah beso dorg tau nak hargai kasih syg yg mak pak dorg bagi kan...

eedany said...

yeay...kita sama kan abang suka toys...hiks.

Salam Maal Hijrah 1430H dan Selamat Tahun baru 2009...

Azam 2008 yg lalu dah tercapai tak? Kalau belum teruskan di tahun 2009. Jangan putus asa ok! :)

Goodbye 2008...
Welcome 2009...

XOXO...

atty's said...

sama le mcm firdaus..asik nak beli toys je..

 
template by suckmylolly.com