Monday, January 26, 2009

BALIK KAMPUNG



nilah burung yang rizal belikan untuk adik kesayangannyer as a birthday present. alang-alang nak balik ke kampung, rizal tumpang sekaki terus belikan burung ni. aku tak tahulah aper ke namanyer burung ni, tapi bfore mami membebel kat rizal pasal burung ni, pagi semalam cepat-cepat rizal nak gerak balik kampung.




adik rizal yang no. 4, haniff memang suka membela segala mak nenek burung, ader macam-macam jenis burung kat umah mak mertua aku. keliling rumah dia gantung. kekadang tu sampai sanggup masuk hutan carik burung. tapi memang hobby tu tak peliklah coz kat kampung laki aku ni jarang nak nengok umah yang tak der bela burung. kebanyakkanyer mesti ader burung pastu dia duk pakat dengar burung tu bersiulan. sedapppp or tidak bunyinyer. Rizal lak memang akan penuhi segala permintaan adiknyer memandangkan haniff lah sorang yang paling boleh diharap menjaga mak mertua aku yang sakit.






finally, lepas aku kemaskan segala barang, lam kul 9.30 pagi rizal gerak nak balik kampung, sorang-sorang tanpa ditemani oleh kami anak beranak. tak aperlah laki aku pun balik kerana ader hal keluarga.



dan Alhamdulillah anak-anak semuanya memahami bila papa cakap elok-elok dan bagi penerangan sebaik mungkin. aperpun aku doakan semoga masalah family rizal dapat di selesaikan dah happy birthday to Haniff.


0 comments:

 
template by suckmylolly.com