Saturday, March 14, 2009

TRANFORMASI

pagi sabtu ni aku nak criter pasal tranformasi aku dari sekecik manusia hingga jadi gedabak manusia. aku anak kedua daripada empat adik badik. dari kecik lagi aku tak suka orang pilihkan aku pakaian, semuanya pilihan aku sendiri. sekarang ni amik ko, kasih pulak ikut pael aku, baru aku tahu betapa geramnya mami dulu waktu aku kecik-kecik yang degil nak pilih baju sendiri, sekarang kasih lak wat kat aku cam gitu.

ni rupa aku yang naif waktu memula datang KL nak belajor, nak carik ilmu. time ni kurus sangat baru 38 kg


ni waktu memula belajor, semua makeup tebal-tebal, secretary lah katakan, kononnya lawa sangatlah tu, sekali bila nengok balik gambor tu, tebal 2 inci agaknya aku pakai lipticks, merah menyala, amik ko, sekarang ni satu calit lipticks pun aku tak kose nak pakai dah, dah boring sangat make up tebal time belajor dulu

ni time dah abis belajor, abis konvo aje semua gi pakat bercuti kat genting highlands. time ni best giler sesangat, member lam photo tu semua still calling-calling lagi dan semua dah beranak pinak. ader yang still kurus lagi, ader yang jadi makin kurus lagi dan ader yang jadi semakin kembang, saper tu yer......



ni time practical as a junior secretary


member kat sini semua syiok giler, kepala semua best-best, sampai ke ari ni pun belum jumpa lagi member sebaik gini. tapi kami semua dah lost contact

ni time tengah nakal sikit, sikit aje

pastu dapat kerja kat Khazanah, jumpa lak ngan mamat baju merah ni, tu laki akulah tu, aku satu opis ngan dia, tapi lain department lah, time ni kami tengah ader course, time ni belum ader aper-aper lagi, belum bercinta pun, tak ader rasa debar-debar lagi bila tentang mata. tapi usik-mengusik dah mula dah. gataiiii noi. time ni rizal dah mula nak perayat, tapi beb akak jual mahailah, kononnya tak mainlah satu opis ni, aper klassss, pastu amik ko, aksyen sangat.

time ni dah start luah rasa, dah start dah nengok rizal ajer terus dub dab dub dab, jantung ku berlari kencang, aku sudah jatuh cinta.



close-up sikit, time ni aku laki bini tengah duk dilamun cinta, duduk pun sebelah menyebelah, tak yah nak cover line bagai dah. semua orang pun tahu kami sudah jatuh cinta....
pastu aku ngan rizal pun tunang lah, aku sarung cincin kat dier, dia lak sarung cincin kat aku.


pas tunang aje terus langsung acara akad nikah, rizal tak mo tunang lama-lama, takut aku buat hal. sebab aku ni nakal, dulu pernah tunang ngan budak bank of commerce tapi putus sebab aku nakalkan, masuk kerja kat khazanah terus tersyiok kat laki aku ni. so rizal takut pisang berbuah dua kali takut aku tersyiok lak kat orang lain lak masuk kerja kat tempat lain, baik dia tunang pastu nikah terus aje. abis criter. criter pun selamat


pastu sanding lah, apa lagi


temanya purple sebab time aku kawin tu semua orang duk menggila warna purple

dah kawin, pastu dapat rezeki, Alhamdulillah, pregnant anak sulung. memula dulu, baru pregnant pun kurus lagi, berat pun naik sikit aje, baru 46kg


pastu ko, after 8 months, berat badan aku dah mula mencanak-canak naik, time ni berat badan aku adalah 8OKG, gemuk sesangat. pastu aku kena berusaha lah nak turun balik berat badan. dan finally.....


dah tak leh jadi 45 kg, dah stop takat 49-50 kg aje. usaha camner pun tetap gak pergi ke angka ni. pastu makin lama makin naik, makin naik dan disaat ni, ketika ini, berat badan aku dah cecah 58kg. dan rasanya nak nunggu berbulan-bulan lagi, mau perginyer 90kg. akunyer alahan lain dari orang lain, kalu tak makan, aku akan muntah, aku akan lembik dan tak bermaya, tapi kalu dapat makan, aku tak muntah dan lembik tu tetap lah lembik cuma tak adalah uwek lagi.

12 comments:

Jasfyra said...

bestnya baca psl transformasi kak rose nih..hehehe nakal ye masa muda2..xpe ah..dulu je kan kak

Zunaidi Dali Great Eastern said...

wah...riwayat hidup ..meriah! :P

Suziey Ahmad said...

xhengat posing peluk pokok..hahahah:p

ala bknnya gemok sgt..okla tuh..maintain vogue;)

Unknown said...

50 kg ok la tu... tapi kalau lebih dari tu kena masuk program... the biggest loser lee... hehehe

Anonymous said...

i suka entry ni!

Anie said...

banyak gak berat naik...tp ok lah blh turun...mcm anie naik sampai 80kg nak turun susah..

eddie dewanaga said...

gua suka gambar ros yg no. 2 tu... sweet aje, budak sekolah la katakan, masa ni kalau gua yg jumpa, harus dok JB ros sekarang ni... hahaha!!!

watie wyyn said...

hmakkk aii byknye naik smpai 80kg tapi seb baik dpt turun blk kan?? tahniah2

Neeza.Areef said...

SYOKNYE BACA ROS PUNYE 'TRANSFORMASI'

A.I said...

Sonoknye tengok gambar lelama ni kan? nostalgia betul..boleh buat kita senyum + sedey...

Hazey said...

Rose, I ni silent rider you, tapi gambar you ramai-ramai dengan Mr. Ajay tu kan (yang masa belajar dulu). Leh I tau you ni study kat TI dulu ke?

CuTeMiUt78 said...

wah.. best la kak..

 
template by suckmylolly.com