Tuesday, May 12, 2009

SUNGAI YU

supposed gambor ni bawah sekali tapi aku malas nak betulkan ikut turutan. masa ni kami benti lam satu jam kat sungai yu. anak-anak nak nengok air sungai yang akan-akan air terjun yang tak beraper nak terjun jugaklah. ni memang tempat persinggahan wajib setiap kali balik kampung.

time ni anak sulung rizal tengah duk memujuk bapak dier bagi izin mandi air sungai........


sebenarnya kalu aku yang punya kuasa veto, boleh aje anak aku nak main air kat sini, tak dalam pun, tapi disebabkan tuan besar tak izinkan. takut jadi aper-aper, sebab tujuan kami bukan nak berkelah, nak singgah sekejap aje, jadi jangan nak carik masalah, itu pesan pak mertua akulah. coz laki aku call ayah dia mintak izin boleh tak kalu anak -anak dier nak mandi kat sini sekejap, tapi abah tak kasi maka kami kenalah ikut cakap orang tua yang lagi dulu makan garam.



burung ni rizal beli kat KL, khas buat adik dier yang tersangat gila membela burung. rasanya kat umah abah aku tu ader berbelas ekor burung yang aniff duk bela. dan abangnyer lak setiap kali nak balik kampung mesti carik burung kat KL, belikan untuk adik dier.



apapun, aku tetap kesian kat abang sebab bermati-matian nak mandi kat sini, anak sulung aku memang pantang jumpa air, jumpa air aje mesti nak mandi manda. sejuk ke kalu semua tak kira, yang dia tahu nak main ayor.




5 comments:

nURmALa mAZLan said...

kak....
cam dah lama je kita masuk masuk sini..wuuaaaa~~~~~rindu la

zino said...

mana aci dah jumpa air tak boleh mandi hehe

IxoR@ said...

makan angin di sungai ye....

:D

Khas Lysha said...

bestnyer sungai,.. dah lama tak mandi sungai, air terjun.. alamak terasa2 plak kesejukannyer..

CuTeMiUt78 said...

eemmmm klu dah nama pun budak kan kak.. memang suka je main air ni

 
template by suckmylolly.com