Monday, September 28, 2009

WAD LAGIK....




ni lah menda yang paling aku phobia, setiap kali pregnant, kena masuk wad, kali ni darah tinggi aku mencanak-canak naik sehingga 205. maka nya gynae aku tak der pilihan lain kena masukkan gak aku ke spital, aku dimasukkan ke spital pada 12 September 2009 iaitu pada hari sabtu. memula tu dia tak cakap pun kena masuk spital, gynae aku cakap taruk aku kat observation room lu nengok dalam masa dua jam, darah aku turun ke idak.


so nilah bilik observation room yang aku duduk selama 2 jam memula tu, ingatkan pas ni bolehlah balik berlenggang kangkung kat umah bagai. bilik ni lak menakutkan, yelah bilik orang tengah nunggu nak beranak. tapi gynae aku memang the best gynae in the worldlah, sebab dia memang betul-betul jaga aku. katanyer kalu taruk kat wad biasa, penjagaan nyer tak serapi kat observation room, kat sini setiap 5 minit nurse akan datang check bp aku yang dah di set every 5 minutes. dan yang paling penting, bilik kena sunyi sepi sebab tak nak bagi darah tinggi aku naik.



tapi aku punya darah tinggi memang giler lah, asal aku baring n rehat aje, bp aku turun sampai 125, pastu bila aku bangun gi toilet, baring balik bp aku terus mencanak naik sampai 190. memang bacaan yang betul-betul giler dan bagi aku lagi tension duk sini. gerak sikit aje, bp aku naik, bila baring layan tv baiknyer elok aje bp aku turun. aku dah lah nak cepat balik, banyak lagi barang persiapan raya aku belum beli lagi.




after 2 jam, bp aku main-main, sekejap naik sekejap turun, makanyer aku pun confirmlah kena tahan duk kat sini. bp aku lagi naik sebab aku asyik nangis rindukan anak-anak kat umah. paling sedih sebab tetiba aje terus masuk, tak der signal langsung, tak sempat bawak aper pun, aku mintak balik umah kejap sebab nak amik aper yang perlu pun doc tak kasi, kena terus duk baring atas katil, sampai bp aku stabil. ubat lagilah bertambah lagi sebijik, ubat yang power sikit dari yang warna oren aku duk telan 12 bijik sehari.



so kerja aku kat sini, setiap 5 minit duk pandang mesin bp pastu layan TV yang tak beraper nak sedap sebab channel 104 ngan 105 tak dapat, sedangkan tulah fovorite channel aku.



pastu 3 kali sehari dia akan pasang alat ni kat perut aku untuk check kelajuan degupan jantung baby dalam kandungan. ye ke? rasanya lah. dah nak masuk 3 anak pun aku tak beraper nak amik port sangat. rasanya yelah kot.





1 comments:

CuTeMiUt78 said...

lor... kesian akak

 
template by suckmylolly.com