Friday, January 08, 2010

HARI PERTAMA KASIH


hari pertama kasih kat kindy pun same date ngan abang gak, lepas pujuk abang kat sekolah, bohong sunat sikit, cakap mama gi beli tali leher jap pastu mama kena bayar tu lah ni lah kat opis baru abang bagi aku lepas dari pandangan jap. tapi aku pun janji tipu gak cakap 10 minit aje pergi tapi bih kurang 1 jam aku hilang dari pandangan mata abang.

sampai kat tadika kasih agak lewat sebab pujuk abang lu makan masa gak, lam 9.30 baru sampai kat tadika kasih. semua dah masuk, kali ni untuk age 5 years kasih ditempatkan di tingkat atas. time 4 tahun dulu kat bawah, masuk aje dah dengar budak meraung nak balik, terus teringat zaman abang danish dulu, pun gitu, lagi teruk pada budak-budak tu semua. so tak heran bila nengok depa semua duk nangis peluk mak pak memasing. Pengalaman aku dulu lagi berharga.




anak pompuan senang tak manja anak lelaki, manja sikit, manja banyak pun ader. kami antor ke kelas aje, kasih soh gi sekolah nengok abang, nanti abang nangis katanyer. memang aku tak tunggu pun, letak kasih aje, amik gambor sekejap for kenangan terus gerak gi sekolah abang.



kasih masuk lambat so tempat pun dapat agak kebelakang, tapi tak perlah yang penting kasih tumpukan perhatian kat dalam kelas. Kasih memang tak der masalah gi tadika, kasih memang anak yang berani, kasih lebih berdikari. so aku ngan rizal tak risau sangat ninggalkan kasih.

cuma kami punya masalah transport untuk kasih ke tadika, van yang selalu kasih naik dah tak mo antor kasih ke tadika lagi sebab dah tak der lagi budak yang ninggal kat pandan indah naik waktu pagi, balik ader, tapi rugilah van tu kalu takat nak amik kasih sorang plus lak kat pandan indah memang sentiasa jem.

so aku bincang ngan teacher nelly, camner nak settle kan problem ni, aku memanglah tak leh antor sebab nanti bulan 3 dah nak pindah putrajaya, InsyaAllah lah kan, pastu rizal lak memang waktu tak menentu, buatnya kena outstation berhari-hari saperlah nak antor anak gi sekolah, eji memang ader tapi sampai bila nak harapkan orang, sekolah nak setahun bukan sebulan dua.

nak tak nak kami mintak teacher nelly tolong kami carikan van for kasih, kalu tak der gak, terpaksalah aku tukarkan kasih ke tadika smart reader kids kat pandan indah.


0 comments:

 
template by suckmylolly.com