Friday, January 15, 2010

SAYU HATI SEORANG IBU


kalau lah diberi pilihan dan kalaulah laki aku tu bergaji besar, nak aje aku duk umah jadi suri rumah tangga sepenuh masa, syok rasanya jadi suri rumah, dah lama aku bercita-cita nak jadi housewife, seronok sebab bangun pagi, sediakan sarapan, siapkan anak-anak, antor ke sekolah, pastu amik anak dari sekolah, pastu antor kelas mengaji pastu amik, malam antor tuisyen, hari-hari dipenuhi dan diluangkan bersama anak-anak aje.
tapi tulah, duk kolumpo ni kena kerja kuat, nak bagi yang terbaik untuk anak kenalah kerja.
sayu hati aku.....
abang danish sejak masuk darjah satu ni memang diberi duit setiap ari, duit yang diberi oleh papa agak banyak bagi budak sekecil abang danish sebab papa excited dengar criter abang yang suka membeli kat kantin dan koperasi sekolah.
tapi sejak masuk darjah satu ni, abang akan buat balik satu bungkus nasi lemak untuk mami. katanyer kesian kat mami, duduk umah ngan cinta aje, mesti lapar nunggu abang balik sekolah, abang sedap aje makan kat school tapi mami kat umah lapar. for kasih setiap ari pun ader sahaja yang dibelinyer kat koperasi.
sayu hati mendengar takala mami menitiskan air mata bila abang membelikan mami sebungkus nasi lemak pada hari pertama. sayu juga hati aku bila abang begitu mengambil berat dan menyayangi mami sepenuh ati.
gitu gak kalu dengar pinggan mangkuk pecah or barang terjatuh kat dapur, abang akan segera berlari mendapatkan mami or mama bagi memastikan tiada siapa yang cedera.

6 comments:

A.I said...

:( so sweet...

abang budak baik..

Irtiyah said...

Salam
Abang Danish ada sekeping hati yang besar.. yang ramai orang tak ada.

zino said...

semuga danish menjadi anak yg baik.. dan berjasa bila besar nanti..

Softtouch [Hanim] said...

tersentuh ngan sikap abg...sy pun bercita2 nk duk umah jgk sis tp housewife penat kan tapi masa ngan anak lebih...

Sy suka bab nak anta anak pg sekolah tu..dr sblum kawin dok berangan mcm tu..he he he..tp bak kata sis duk kl ni kita kene keje ngan lebih kuatkan...

seindahhiasan said...

Tempah website?
Klik www.website2u.myportal.my

cikgupink said...

aduuu touching sungguh..abang sungguh baik :)

 
template by suckmylolly.com