Tuesday, December 30, 2008

DINNER




untuk makan malam aku kena masak lain, lauk tengahari tadi dah pun habis licin. malamnyer aku goreng ikan ngan buat masak lemak cili padi pucuk paku. Lebih santan buat dalca ader lagi so boleh guna untuk masak lemak.




tapi budu x leh tinggal, aku buat ulam terung, timun ngan kacang botol







dan orang paling berselera saper lagi kalu bukan my dearest rizal, bukan disebabkan lauk yang aku masak sedap daaaaaaaa, tapi sebab ader budu ngan ulam, laju ah dia duk makan.




n dialog kurang asam rizal adalah :-

rizal : sedaplah makan nasi malam ni, 2 kali bertambah
aku : aper yang sedap, masak lemak ke?
rizal : taklah budu ngan ulam tu, betul-betul buat naik selera




kurang asam, budu ngan ulam yang sedap...................








10 comments:

azie(mama auni& erin) said...

ala jgn merajuk akak sbnrnya pucuk paku tue pun sedap gak...berselera jer tgk...

Anonymous said...

Pandai you ni memain peranan sebagai seorang menantu bila balik kampung.

Betul la orang tua cakap even semoden mana hidup kita tapi sebagai perempuan kena juga masuk dapur sekali sekala kan.

NONIE AZIZ said...

masak lemak tu mmg nampak sedap...perghhh dah lama nonie tak makan masak lemak pucuk paku...

CuTeMiUt78 said...

heh..heh..heh.. gitu ler plak..tapi makan smpi bertambah2

Khas Lysha said...

alahai,.. masak spesel2 budu yg sedap,. tu saje je tu,.. nk soh akak masak lagi next time.. he he

bozzobattousai said...

skali skala makan budu ngan ulam memang naik selera....

Wan said...

Ohh...budu dan ulam sudah semestinya...rindu weh!

jejakalkindi said...

hehe..mmg nampak sedap pun..

rieda96 said...

sedap tu budu..!! kak rose oiii

dakgilachoc a.k.a nani said...

hehehehhe...budu ngan ulam yg tak payah msk tu yg dikatanya sedap erk...sabo jelah...tp nmpk sedap jer lauk pauk tu..mskn kg the best lah kan kak....

 
template by suckmylolly.com