Friday, December 19, 2008

TQ RIZAL




semalam ader sumber-sumber yang boleh dipercayai telah berbisik kat telinga aku mengkhabarkan ader segelintir budak opis aku yang baca blog aku. pastu duk nanya saner-sinir akan perihal diri aku. bisikan kat telinga tu bukannya yang sedap didengar tapi yang tak sedap didengar. aku x marah sama sekali saper yang baca blog aku tu, cuma aku pelik bin ajaib maner budak opis aku dapat aku punya address, sedangkan budak opis aku yang ader address adalah cuma 3-4 orang sahaja. yang lain memang aku x kasi coz aku x pernah canang satu opis bilang aku ader blog. Bila dah budak opis yang baca, memanglah banyak menda yang tak sedap didengar sampai ke telinga aku. rasanya mungkin diaorang ni berhempas pulas duk cari address aku kalu idak maner diaorang nak dapat. betul tak?




so ari ni, hati aku tak tenteram, geram pun ader yang perkara yang tak sedap didengar tu, aku called rizal mengadu domba, after 1/2 jam rizal sampai ajak aku breakfast. kat umah x leh nak discuss sangat coz anak-anak asyik berkepit, aku x mahulah abang ngan kasih tahu yang aku x ceria, kesian lak kat diaorang nanti. dah lah sehari suntuk berkerja, malam pulak masam muka, x elok untuk perkembangan idup anak-anak aku, so jawabnya pagi ni rizal datang nak dengor masalah aku.




jangan masuk dunia blogging kalu x berani. itulah kata-kata salah sorang bloggers yang aku ingat sampai ke ari ni. tapi aku cuma manusia, sebab tulah aku x pernah kasi address aku kat budak opis, aku pun x nak share blog aku ngan budak opis aku sebab aku kenal sangat ngan budak-budak opis aku ni. bukan semualah tapi segelintir yang baca blog aku telah duk canang criter pasal aku. x perlah aku tak marah korang nak baca, hak peribadi masing-masing tapi aku x pernah amik tahu perihal peribadi dan kerja korang jadi sama-samalah kita duk diam-diam buat hal masing-masing, lepas baca terus katup jangan duk bukak mulut jaja story aku saner-sinir.



itulah celoteh yang aku duk ngadu kat rizal, tapi nasihat rizal senang aje


"orang yang suka canang hal kita kat orang adalah orang yang nak jadi seperti kita, tapi dia tak mampu nak jadi macam tu, so perasaan sakit hati tu hanya boleh reda dengan mencanangkan kisah kita"



memula tu aku x nak breakfast coz kul 12.15 nanti nak makan lagi, ni dah pukul 10.00 pagi tapi rizal soh aku makan gak, dia datang dari jauh nak dengar criter aku tapi aku lak x nak teman dia makan (jauh ke KLCC ke Maju Junction)





sambil makan sambil bercerita memang best, tak sedor abis satu pinggan nasi lemak aku bedal, kalu mami baca blog aku mesti dia cakap "ader masalah ke, x der masalah ke, perut sama aje, tetap lapor"




4 comments:

Anonymous said...

bertuah dpt hubby gitu..hehe..abaikan anasir2 negatif

Anonymous said...

kak rose biarla dorang..mulut org nie xleh tutup..lg 1 manusia nie xpernah lari dari perasaan PHD..jgn kata org kdg2 kita sendiri pun ada gak perasaan tue kan ..biarlah dorang nak canang apappun yg penting kita bahagia akak.

akak laju nyer..n3 tadi pun blum habis baca hehehe

Me, Mrs Taj said...

me sndiri pun tak phm knape dlm dunia ni ada org suka dengki2 jeles2 ni..rs nk tumbok2 je org tu!!!

anyway, btl ckp akak, 'jgn msk dunia blooging klu tak brani!!!'

CRAZY BEAUTIFUL88 said...

lily lotus
tulah kena abaikan anasir negatif

azie
tulah susah idup kalu ader PHD ni

Me, Mrs Taj
tulah rasa cam nak belasah aje diaorang ni

 
template by suckmylolly.com