Friday, January 23, 2009

USTAZ

pagi semalam sampai aje kat opis aku mengadu kat kak ani pantry tentang masalah abang danish yang tak nak gi sekolah, aku aderlah emosional sikit sampai nangis, aku memang tension sangat bila abang danish tak nak gi sekolah. cam berserabut sangat kepala ni duk pikiq tentang pael anak sulung aku tuh. makanyer kak ani ajak aku gi umah ustaz kat selayang mintak air untuk bagi abang. aku terima cadangan dan aku kenalah berusaha cari jalan terbaik untuk kebaikan anak aku.

makanyer kami berdua gerak lah ke umah ustaz (aku lupa lah namanyer), ni bukan bomoh, tapi ustaz, memula tu aku nak gi kat Ustaz harun din, tapi aduh mak kena beratur panjang tu. makanyer aku setuju gi jumpa ustaz kat selayang. mami, laki aku ngan aku memanglah sentiasa buat air yassin kat anak-anak, tapi nak gak usaha cara lain. aku ni jenis risau tak bertempat selagi masalah ader melanda diri aku, selagi tulah aku berusaha segigih mungkin untuk redakan ati aku.

semoga abang danish rajin gi sekolah berkat doa mak pak, nenek, mak ucu dan kaum keluarga yang lain, sahabat handai serta usaha mak ko ni gi carik air untuk bukak ati abang suka gi sekolah. InsyaAllah.



6 comments:

BurungBelatuk said...

kalu rajin p kenai pasti punca masalah samada dari sekolah atau rakan2 atau cikgu2 dpa...apa2 aku wish dia ok dan akan cepat back to school...

CRAZY BEAUTIFUL88 said...

insyaAllah, terima kasih atas nasihat tu

green apple said...

anak aku asal bangun pagi je pening kepala, sakit kaki, aku takde kasik can, aku heret lam bilik air, jirus ngan airsejok.

Ms AiReEn MoHd said...

err cb88 dulukan adik hakue ade masalah macam anak ko neh....haah, mak hakue pun amik air penawar...peh tu tak silapnyer mandi air bunga kot.....tah nak caya punpayah...tapi kan alhamdulillah okies lak peh tuh..emm tiga hari jer mandi tuh...tak pepasal adik hakue tetibe suker lak pg sekolah....macam sengal ekk adik hakue tuh...time die darjah satu..errr mmg ade kot antu pemalas gie sekolah dlm diri bebudak neh....apo pun selamat berjaya...semoga abg cepat nak pg sekolah....

Shifu67 said...

emmm... sesekali pegi jumpa cikgu dia... tanya cam mana dia kat sekolah... slow talk dgn cikgu dia... barangkali dia tak leh sesuaikan diri dgn persekitaran sekolah ke.... cam mana ke

CRAZY BEAUTIFUL88 said...

green apple
tulah, cam-cam alasan budak sekarang ni

ms aireen mohd
terima kasih, mintak-mintak cam gitulah

shifu67
tapi cikgu dia cakap okey aje kat kelas

 
template by suckmylolly.com