Thursday, February 19, 2009

KELI OH KELI

Photobucket


nah ini dia ikan keli yang aku beli kat mini market, harganyer RM6.00 sekilo, aku beli 4 ekor, 3 ekor dan sian, tapi yang sekor ni tak matik lagi, still idup ngan segar bugar lagi. aku dah suruh tokey kedai tu ketuk sampai matik, tapi rupernya umur ikan keli ni panjang lagi. saper yang sampai ati nak bunuh ikan yang sedang asyik hidup mengelupur lagi. laki aku dia geli ngan ikan yang kulitnyer licin cam belut or ular. makanyer aku taruk balik ikan tu lam plastik, di balik mini market tadi kasi tukar, tak sampai ati aku nak ketuk, biarlah tokey tu yang ketuk, aku rela amik ikan yang lain, yang dah matik.


Photobucket

so nilah hasilnyer ikan keli yang digoreng untuk dimakan ngan air asam. aku tak jadi nak goreng berlada, makan panas-panas cicah ngan air asam lagi halitop....


5 comments:

nizam said...

waduh2 kak sedapnye ikan tu...saya memang minat gak ikan keli tu tapi yang kecil2 je.....masak cili padi lagi marveles...nyum nyum

luvlyziha said...

ha... sedapnya keli ni..

ai said...

mak aiii..idup lagi!!!
aku ni dah le cepat kesian ngan binatang. huhuhu..aku pon x sanggup gak nk ketuk2 tu bagai kak oii.. ;P

nampak sedap lak kau kelar2 camtu kak..

orangbukit said...

Sedapnya ikan keli cicah ngan air asam tu..masa kecik2 dulu, selalu kena siang ikan keli..rasa mcm brutal jer..

CRAZY BEAUTIFUL88 said...

nizam
akak suka yang besar, banyak isi

luvlyziha
tulah memang sedap

ai
tulah kesian kat ikan keli tu

orangbukit
waduh memang terrorlah pandai siang ikan keli

 
template by suckmylolly.com