Monday, March 16, 2009

NALURI SORANG IBU

hari jumaat ari tu, tekak aku terasa cam nak makan pulut kuning, terliur lak nengok budak opis aku breakfast pagi tu. tapi aku tak nak kalu beli kat kedai, aku nak makan yang mak aku buat. bangun pagi sabtu tu aku nengok dah tersiap atas meja rendang ayam ngan pulut kuning. dan siap semua tersedia atas meja. bila aku cakap kat laki aku baru terniat nak makan, tetiba pagi tu dah ader. tulah naluri sorang ibu kan, dapat rasa aper yang ader kat hati anak dier.

tapi tulah kesian kat mami aku cuma mampu jamah sikit aje. pastu aku lentok balik kat sofa. aku tak larat sangat. sekarang ni aku tengah tak larat. kesian gak kat anak-anak, ajak aku gi playground tapi tulah, nak angkat kepala pun aku tak larat sangat, ini kan pulak nak gi jalan-jalan. laki aku pun sama, kena tempias gak, berusaha ajak aku neman dia makan nasi padang kat Klang Lama, tapi tulah aku memang tak larat, aku soh dia tapau aje, takkan dia nak gi sorang-sorang. sabtu ngan ahad, laki aku cam boring pun ader, asal ajak aku kuar, aku tak nak, sedangkan akulah ratu segala jalan-jalan ni, pantang di ajok mesti nak ikut punya, tapi kali ni berlainan benor, aku memang tak minat nak gi maner-maner, aku cuma larat sandar kat sofa aje. kepala aku cam berat sangat nak bangun.

7 comments:

Pu3 said...

akak.
jgn mam byk sgt pulot kuning ngan kari ayam tu.
manyak kolestrol.
len kali nk makan ajak kite skali.
akak mkn 1/4, pu3 mkn 3/4.
hehehe

KV said...

oh, teruk gak mabuk nya ter. Jaga diri baik2 k.

[-suziey-] said...

emm nmpk menyelerakan la pulut kuning tuh..hmmmm..
nape xlaratt? demam ke?semoga cepat sembuh..

lieya_latif said...

sian ko kak...teruk gak tak laratnye....tak mabuk2 ke kak, takpe kak, anggap jek dugaan wanita pregnant, lagi 2-3 bulan hilang la tu....bawak2 berehat yeak kak....

NONIE AZIZ said...

terliurnya tengok pulut tu CB...terus rasa lapaq...

Snakebite said...

aku selera gak tengok pulut kuning tu, tapi bila tengok laki ko tak pakai baju tu, hilang terus selera aku. tak makan pulut kuning dah aku lepas ni kot, heh heh

CuTeMiUt78 said...

agaknya awal2 je kot akak cenggitu... mudah2an alahan tu akan beransur ok

 
template by suckmylolly.com