Thursday, April 02, 2009

MANUSIA YANG DEGIL

ni ubat darah tinggi yang saya kena amik 12 biji satu ari, maknanyer 4 biji sekali makan sebanyak 3 kali sehari. tapi saya manusia yang paling degil di muka bumi ni, saya cuma amik 2 bijik aje setiap ari. saya takut sebab otak saya dah mula pikiq lain. saya takut kalu makan ubat yang banyak boleh bagi kesan pada kandungan saya. sebab setiap ari saya makan asid folid ngan odbimin, tujuan nya untuk anak lam kandungan, so ubat tu secara otomatik gi pada kandungan saya, tapi kalu saya makan ubat darah tinggi tu sebanyak 12 biji sehari, maner pergi ubat tu, tidak ke secara otomatik gak dia pergi pada kandungan saya. tu fikiran sayalah, fikiran orang yang naif pasal kesihatan.
tapi dalam masa yang sama, tekanan darah saya juga tetap tinggi........

11 comments:

isya said...

oopss.. bahaya tu..

eya said...

jage kesihatan ye kak..

atty's said...

kty pun tak tau nak komen pasal tu rose

juelee said...

stress kot.....kekadang keje neh pun boleh buat darah tinggi....

Khas Lysha said...

adoi kak, kena darah tinggi ker?.. jg makan n jg kesihatan kay!..

neezareef said...

aduiii..byk ek kena mkn tu

cendawanintim said...

jaga makan tu wak...

take care!

[-suziey-] said...

byknye u kena mkn..can i suggest something..u try amik herbalife..insyaAllah..

ai said...

isk..akak tak tanye doc dulu ke?

Dee said...

tya doclah rose..biar dia explain samada ubat tu bg kesan pada bayi dlm kandungan..tp kalo high blood masa ngandung..bahaya juga pada bayi..so, better u be sure about this..go n consult ur gynae..

CuTeMiUt78 said...

mak aaiihh.. 12 biji satu hari.. emmm.. camne ya.. kita dulu ada gak terbaca pasal petua utk elak kan darah tinggi masa ngandung.. tapi tak ingat kat mana baca.. nnti kita cuba check utk akak ya

 
template by suckmylolly.com