Thursday, August 06, 2009

KUALA KEMAMAN

lepas jumpa papa, kami terus gerak gi Kemasik beli lemang, gi Pasar Kemaman beli rempah nasi dagang pastu kami terus ke Kuala Kemaman beli keropok lekor yang paling penting, paih, otak-otak, sata plus sedikit keropok keping (ni barang wajib). padahal baru ari tu aku gi Awana Kijal, simpan-simpan untuk stok kat umah, kat umah aku wajib kena ader keropok keping. anak-anak suka makan time nengok tv.

on the way nak balik KL, kami singgah kat Kuala Kemaman, makan keropok lekor ngan mee hoon goreng (eemmm sedap), laki aku makan laksa penang, anak dara yang jaga badan tu makan kayu keramat ngan karipap sardin (panas-panas lagi) memang sedaplah, kedai ni tak aderlah tepi pantai tapi tempat tak panas dan sesuai lah untuk anak-anak aku yang tak tahu duk diam untuk singgah makan kat sini.

see, berselera anak-anak aku duk makan, aku yang tukang snap gambor soh depa senyum pun tarak layan, yang penting semua makanan best dan masa nak bayor aku ngan laki aku terkejut sebab murah giler, semua sekali baru RM13.00. Aku, laki bini dah chup kedai ni, pas ni kalu gi maner-maner haler ke Terengganu wajib singgah sini lu makan. sedap + murah + semuanya panas-panas lagi. murah sangat sebab aku siap order ABC, laki aku Sirap, anak-anak aku, Teh o' Ais ngan Milo, air gas tak der kat sini, Alhamdulillah. Aku kalu boleh memang nak kurangkan pael anak-anak aku yang suka sangat air bergas.



nilah warong tempat aku makan tu, tapi idak ler aku tahu aper nama kedainya, tapi jalan nak masuk ke Kuala Kemaman, kalu lalu mesti ramai giler orang singgah makan. sebab aper? murah + sedap maaaaaaa.


2 comments:

CuTeMiUt78 said...

wah.. memang betul2 makan tu kak. siap tak toleh kiri kanan lagi.. :D

Uncle Lee said...

Hello Lady, wow! Your blog posting brings back memories to me of Trengganu.
Used to stop this place for makan.
And loved the many small villages on way to Kuala Trengganu.
Used to go to Trengganu and KB every three weeks.

And my favorite hotel was Tanjong Jara hotel.
As well love Primula hotel in K.Trengganu.
I sure miss eating lemang, nasi dagang, ikan or ayam percik.

I think Trengganu is one of the most beautiful States in Malaysia.
You have a great weekend and keep well, best regards, Lee.
ps, you have a beautiful family.

 
template by suckmylolly.com