Tuesday, August 11, 2009

R&R AWANG BESAR


aku teringin nak makan satay Haji Samuri, teringin sangat, ajak laki aku tapau, tak mo makan kat kedai nak makan kat umah sambil minum air coke (aduh sedap giler). masa aku gi order satay, anak aku as usuallah kan, pantang nampak kedai jual mainan, aderlah duit bapak dier yang kena bagi kat tokey kedai tu. ni kira acara wajiblah, asal nampak kedai toys or orang jual toys mesti nak kena beli. aku biar mami yang handle, sebab kalu ngan mami, tak dengar cakap aje, aderlah budak yang kena pulas telinga or kena cubit kat peha.

tapi kali ni abang dah pandai dan bijaklah, dia tahu kami nak gi beli satay, otomatik lam otak anak aku ader kedai toys kat situ, terus di bukaknyer tabung (tabung anak aku boleh senang bukak, sebab depa setiap ari duk bilang duit). danish amik duit merah 2 keping. tu pun tanpa pengetahuan aku ngan mami, tut-tut masa soh pilih barang, mami cakap amik yang kecik dan murah aje, pastu terus abang cakap "abang ader moneylah, banyak sangat, ni ha!!!!". nak tak nak kenalah beli, dah nama pun duit abang danish sendiri, hasil daripada duit tabung yang simpan, hasil dari adiah duit sebab kemas mainan, duit yang orang bagi + ngan duit papa dia bagi setiap ari soh masuk tabung.


abang danish ingat 2 keping duit warna merah boleh beli satu kedai agaknyer, barang pertama pilihan, di belinya barang yang budak sekarang duk suka, ala-ala jam tapi bukan jam-ben 10.



kasih tak ikut, dia dah tido, eji tolong jagakan kasih. so kenalah adil dan saksama, for kasih aku soh laki aku aje yang pilihkan sebab dia tahu sangat minat anak dara dia.


disebabkan abang beli 2 barang, maka kasih pun kena beli 2 barang gak.




2 comments:

Jake's Daughter said...

Akak Cantik...AWANG BESAR k..AWAN BESAR???
Sate?? Nyam2...

lily lotus said...

seb baik anak 2..kalau 8?? hihihi

 
template by suckmylolly.com