Monday, November 23, 2009

IKAN LAGA


berpusing lah kami satu family carik kedai ikan, maner lah pergi semua kedai ikan kat Pandan Indah ngan Bandar Baru Ampang nih.... dah bankrupt ke????? jauh gaklah perjalanan kami duk memusing sampai ke tempat semua bernama pandanlah tapi hampehhhhh. anak sulung aku dah mula boring, dia cakap tak der kedai ikan beli ajelah DVD Ben 10. maner boleh seiiii, dah janji kan nak belikan ikan laga maka harus dan wajib kena tunaikan gak. Kalu berjanji kenalah tunaikan kalu idak kan munafik, kita dah ajor anak kita cam tu jangan lak kita jadi contoh memungkiri nyer.



Pet shop memanglah banyak, tapi kami nak carik kedai ikan, pusing punya pusing punya pusing, kami tawakal aje benti pet shop kat Taman Nirwana, sib baik, Alhamdulillah ader rupernya ikan laga yang dia duk taruk lam botol. Ader banyak giler pilihan warna tapi anak aku cuma nak carik yang black color aje. tupun daripada nak 10 ekor turun ke sekor aje. Kata abang sekor pun cukuplah nanti dia fight lah ngan member dier.



Anak pompuan aku lak nak beli kucing parsi, tapi aku memang tak beraper suka bela binatang lam umah sebab pengalaman lalu buat aku serik giler. Dulu masa kat kampung alahai banyak benorlah mak aku bela kucing actually belanya cuma 3 ekor aje tapi dah beranak pinak makanyer banyak. memang lah baguih mak aku ajar di buang air besor kat toilet tapi yang tak tahan tu bila anak-anak kucing tu gi pee kat dalam kasut sekolah aku. zaman aku dulu kasut sekolah sepasang aje bukan cam budak zaman sekarang berpasang-pasang, akibatnyer aku tak gi sekolah lah sebab baunyaaaaaaaaaa hancingggggggggg. sejak dari ari tu aku nekad kalu aku ader umah sendiri jangan arap aku nak bela binatang.

puas aku terang kat laki aku yang aku memang tak nak, Alhamdulillah rizal paham benor.



kucing parsi nilah yang kasih soh papa dia belikan sebagai adiah dapat no. 4. Sib baik tak jadik beli kalu idak ader yang asyik duk ngurung diri lam bilik, protes ader kucing lam umah.



pastu budak bertuah ni nak bela rabbit lah pulak, darah tinggi aku dah nak mula naik ni, aku dah pesan sebarang binatang tak boleh kecuali ikan aje. Burung lagilah aku tak bagi bela sebab nanti rezeki tak masuk.


Apapun terima kasih pada rizal sebab tunaikan permintaan abang danish.

1 comments:

CuTeMiUt78 said...

hik..hik..kasih pun nak gak ya

 
template by suckmylolly.com