Tuesday, November 17, 2009

SUAMI YANG SAKIT, ISTERI BERPANTANG


semalam laki aku tak sihat dek kerana kakinyer yang terseliuh, dah pergi urut, tapi sakit of cozlah tetap ader, cuma bengkaknyer berkuranglah sikit. so pagi semalam aku neman laki aku gi klinik lagi, dapat mc satu ari.

kan aku dah cakap, aku tak leh berpantang cam orang lain, banyak menda aku nak kena urus sebab bila laki sakit aku of cozlah terus jadi penolong pada rizal. Member baik aku kalu tak sampai 44 hari jangan arap dia nak kuar umah, takut bentam. Aku lak kalu nak nunggu 44 ari rasanya kacau bilau idup. Aku kena gi carik bahan untuk sihatkan badan aku, stok kat umah dah abis, kena gak gi chowkit carik beberapa barang. wajib gak gi sebab dalaman kena jaga, akak kan ader laki, harus tu.....


aku ajak rizal gi panel aku kat ampang point sebab ader menda aku nak carik kat sekitar kawasan ampang point. Disebabkan takut jalan sesak kat kl, aku gerak gi pasar keramat lu, tapi tulah hampehhhh kena gi chow kit gak.




pastu singgah jap kat kedai ikan bakar, kata isterinya tengah dalam pantang, so makan kenalah makan ikan bakar, supposed ikan bakar ajelah, sambalnyer maner pun cicah, namapun ader belacan kan karang gatal tapi disebabkan tuan punya badan tu degil, aku belasah aje makan ikan bakal cicah air asam, sodap tu.....




pasni baru boleh gerak gi chowkit, perut pun dah kenyang, nanti aku story yer aper aku carik kat chow kit....


6 comments:

siti noriza saleh said...

itulah maslshnya...kalau bila je sang suami sakit, isteri gak yg berkorban...he he he...siti dulu pun, tak smpainyer seminggu, dah kuar umah...ha ha ha

attyfir said...

takpe rose yg penting rose kena makan ubat ..tau ..rajin2 makan jamu .lepastu ..jaga makan ..

kty dulu pun masa pantang firdaus..2 minggu pun dah drive.along bz,,,terpaksa anto akak ngn adik sekolah bagai ..mcm2 hal masa tuh

chentaMAYA said...

oh!
teseliuh nape?
hee~

CuTeMiUt78 said...

takpe la kak.. yg penting akak tau jaga kesihatan kan... sempat lagi tu.. makan ikan bakar..

aNIe said...

Rose...orang kata kalau kita dlm pantang...biar pun kita tak dpt nak duduk dlm rumah dan berpantang macam orang lain berpantang...tapi ubat2 kena jaga...maklumlah kita perempuan...badan nak pakai lama...hehehe...ubat jgn tinggal...jgn amalkan makanan sejuk...

CRAZY BEAUTIFUL88 said...

siti@nurie
ni lagi terror, satu minggu dah kuar umah, tabik springlah

atty
tulah orang zaman sekarang, semua busy kan, pantang pun cam tak pantang

chentamaya
terseliuh masa angkat karpet

cutemiut
tul tu, tq rina

anie
tul tu badan nak pakai lama

 
template by suckmylolly.com