Wednesday, December 02, 2009

SCHOOL UNIFORM


semalam, laki aku cuti gak so dia ajak gi cari baju sekolah abang, anak sulung aku bakal melangkah ke darjah satu tahun depan so mak pak cam excited giler nak beli uniform sekolah kat abang. Kat Midpoint ader karnival kembali ke sekolah, so ader pelbagai jenama baju sekolah dijual kat sini, so boleh lah buat pilihan yang baik.



kelengkapan sekolah semua aku serahkan pada laki aku 100%. tugas aku cuma nengok aje. Lebih-lebih lagi nak beli baju kelengkapan lelaki of cozlah lelaki yang lebih maklum. As usual kalu beli barang laki aku agak cerewet jadi aku lebih suka kalu rizal yang pilih. Rizal akan pilih dari segi jahitan, jenis kain dan pelbagai lah yang berkaitan ngan material kain, panas ke idak, sejuk ke idak, jenis poket.



so masa tengah pilih ni berhelai lah seluar dari jenama berlainan duk try, sebab kalu boleh seluar tu biar tak perlu di potong dan kena jahit kaki bawah lagi, pastu laki aku agak cerewet bila pilih tang poket seluar kat tepi, lain jenama lain fesyen poket nya.



aku bagi 5 bintang lah kat laki aku sebab rajin giler duk nry seluar, baju pun sama, laki aku duk telek, duk belek yang maner paling cantik dan kemas untuk anak sulung nya.


baju pun cerewet gak laki aku pilih, amik size pun yang terletak kat bahu, lebih sikit kalu carik yang lain. aku cuma pandang dan snap photo aje coz laki aku memang tahu aku kalu pilih memang tak umpppph cam dier.





kat sejam setengah gaklah aku duk layan dua beranak ni duk pilih baju ngan seluar, aku ngan kasih wat hal sendiri carik barang kasih, tapi sajer carik aje sebab kasih nak yang princess, tak dok pun kat sini kena gi JJ gak.



finally berkenan ngan yang ni, so 5 helai baju ngan 5 helai seluar untuk abang danish masuk sekolah. budak zaman sekarang gi sekolah, aku lu 2 pasang aje, duk lah gilir-gilir.


abis sini, pas ni nak carik kasut sekolah lak...


2 comments:

Suzana Ikram said...

senang kan awal2 dah beli baju sekolah tuk anak2.

Anonymous said...

banyak tu sbb nanti diorg ni ada baju kokurikulum..baju pjk..in the end sminggu brp kali je pkai uniform..anak2 i sminggu 3 hari je pkai unifrm

 
template by suckmylolly.com