Wednesday, January 13, 2010

KERJA...KERJA...KERJA








dah seminggu tak kerja asyik cuti-cuti aje, ari tu cuti beranak 2 bulan sekarang ni cuti seminggu antor anak masuk darjah satu lak. kerja dah banyak yang menunggu kat opis, workstation pun nak kena kemas sebab nak tukar pc baru, pc lama ni it nak amik balik dah. dengar criter ari tu pc lama cam nak jual kat staff, pastu dengar criter lak nak bagi kat abang driver yang dapat pc lama, pastu dengar macam-macam versi lah, tapi kalu dapat pc lama tu alangkah baiknyer.

duk kat tempat kerja pun resah semacam sebab kasih tak balik-balik lagi dari tadika, jam dah kul 1.30 kelibat anak dara aku pun tak nampak agi, mami yang nunggu kat umah pun resah. aku call teacher suba, rupernya teacher suba ader kerja sikit kat sekolah, tu yang antor 1.30 petang.

cuak time tu ajelah, bila dapat cakap ngan kasih, barulah semua lega, pastu aku segera call rizal maklumkan yang kalu cam gini setiap ari, masaklah anak dara aku, tadika balik kul 11.45 tapi kul 1.30 baru sampai umah. aku takut kalu kasih boring aje, takut-takut timbul rasa tak minat nak gi tadika sebab terlalu panjang masa kat saner.

Balik dari opis kami ajak kasih berbincang, tapi yang peliknyer kasih tak kisah nunggu sampai kul 1.30 sebab katanyer kasih siapkan semua homework, lagipun ader teacher yang ajar kasih buat homework so balik umah kasih rehat aje. pastu bila tanya boring tak, jawabnyer tak, kasih happy belajar kat situ. tapi okeylah sebab semalam aje yang lewat sebab ader kerja, pasni cam biasa balik. Alhamdulillah, yang penting perasaan kasih happy, kasih happy maka aku ngan rizal tadok masalah lah.




0 comments:

 
template by suckmylolly.com