Sunday, January 10, 2010

KIA



ni lak van kia sekolah abang, Alhamdulillah masalah selesai buat masa ni bila jumpa van ni.



hari jumaat pun ader pendidikan jasmani kat sekolah abang, so diaorang kena pakai pakaian suka sampai balik, tak yah buang masa tukar uniform. tapi tak dapat lagi pakaian sukan sekolah, cikgu suruh pakai aje baju putih ngan seluar sukan gelap.

baru aku tahu ramainyer jiran melayu katu mah aku ingatkan dulu penuh ngan jiran dari kalangan bangsa cina tapi sebenarnya orang melayu pun ramai gak cuma disebabkan tak amik tahu sangat makanyer bila anak masuk darjah satu barulah tahu rupanya ramai giler jiran melayu kat sini. tapi jumpanya bukan kat umah bila time anak masuk sekolah rendah, barulah tahu dia ni duk tingkat ni, dia ni duk blok b, dia ni duk sini, duk sinung.

Aliff ngan abang danish kawan sejak tadika time umur 5 tahun agi tapi terpisah bila umur 6 tahun sebab abang gi tadika sri cemerlang, manakala aliff tetap kat chinese kindergarten. pastu time masuk sekolah rendah jumpa balik. makanyer persahabatan tu sambung balik. satu ari tu, abang cakap hari jumaat kena pakai pakaian sukan, pastu papa aliff coz aku tanya betul tak hari jumaat kena pakai pakaian sukan, aku jawab yer, pastu aku call lak mama azrey, anaknyer cakap tak tahu, esoknyer cuma abang ngan aliff sahaja yang pakai pakaian sukan, azrey pakai uniform. tapi disebabkan cikgu cakap last minute, maknyer papa aliff tak sempat belikan seluar kan kat aliff, aku memang dah beli 2 pasang untuk abang, makanyer aku bagi kat aliff sehelai, hari ni dia susah esok maner tahu lak giliran aku kan?

kat sini mama memang tabik spring kat anak mama sebab dalam duk menangis kat sekolah still lagi boleh dengar cikgu cakap yang hari jumaat kena pakai baju sukan. tapi disebabkan tak yakin ngan kata-kata danish, aku tetap bawak uniform dalam beg, in case lah kan kalu semua pakai uniform, aku ader bawak so boleh terus tukarkan. sekali betul lah cakap abang, memang kena pakai pakaian sukan, n yang mama tabik spring tu sebab dalam kelas abang cuma 2 orang aje yang pakai pakaian sukan, iaitu abang n haris, yang lain semua pakai uniform, ini bermakna duduk kat belakang tak semestinyer tak peka pada cikgu dan duduk depan tak semestinyer peka sangat pada kata cikgu.

a




yang pakai kemeja tulah papa aliff, jiran lif sebelah umah aku. moga abang ngan aliff dan azrey akan bersahabat baik hingga ke besar, insyaAllah.

0 comments:

 
template by suckmylolly.com