Friday, February 19, 2010

ANAK DEHARKA




semalam kan malam jumaat, as usual kalu malam jumaat sejak dari zaman aku sekolah  agi dah disuruh layan hal ehwal islam, asal setiap malam jumaat mesti ader hal ehwal islam, kalu dulu time sekolah rendah ngan menengah, agak bercinta gaklah aku nak melayan mami yang paksa gak aku nengok rancangan ni.  time aku sekolah lu, astro pun dop kenal, yang ader cuma tv 1, 2 ngan 3 aje.  so rancangan pun terhad, tapi aku memang ingat sangatlah asal malam jumaat mami memang paksa kami 4 beradik nengok rancangan hal ehwal islam.


kekadang tu sampai nangis lah aku sebab kena paksa tengok rancangan ni tapi bila dah jadi mak orang baru lah aku tahu kenapa mak aku soh nengok.  sekarang ni tak payah dipaksa lagi, aku ngan rela ati akan siapkan diri nengok rancangan ni, tapi tengok tajuklah, kalu tajuk yang tak menarik, laju ajelah tangan aku tekan remote nengok channel lain, tapi malam tadi aku tak layan sebab aku duk asyik ngan semanis kurma kat tv9 pasal anak derhaka.  sambil tidokan cinta aku sempatlah layan sampai abis, sedih gak sampai mengalir air matalah aku nengok rancangan ni, nengok ader anak yang sanggup buatkan mak pak dia cam gitu, maner lah pergi sifat keperimanusiaan memasing sehinggakan sanggup biarkan orang gaji jaga mak.  sampai ke akhir hayat pun orang gaji yang tahu, anak cuma balik nengok jenazah aje.


Actually aku pernah ada sahabat yang memang kurang ajar gilalah ngan mak dier.  time bujang lu adalah aku pernah 2-3 kali tido kat umah member aku, kira cam besfren gaklah, pastu masa aku baru sampai umah dier, terkejut aku sebab dia marah plus maki mak dier sebab masuk bilik guna suis coz nak basuh kain, dia tengking mak dier depan aku. terkejut beruk aku sebab aku tak pernah berada dalam situasi cam gitu.  kesian mak dier malu ngan aku sebab anak dier tengking, okey lah ingat kan part tu aje, tapi time nak dinner pun sama mak dier kena tengking lagi sebab lauk tak sedap.  kawan ni pompuan bukan lelaki, tapi sampai ati dia buat mak dier cam gitu.  mungkin sekarang member aku dah insaf kot sebab dah ader 3 anak, tapi apa pun peristiwa tu masih terngiang kat telinga aku sebab first time aku nengok orang tengking mak. 


actually, laki aku cakap ramai yang suka tengking mak dan ayah, cuma kekadang diaroang tak sedar, apapun cuba kalu kita kena tengking, aper rasa????????????????

1 comments:

A.I said...

Masyaallah!!!!!!

sanggup tengking mak camtu? huhuhu..mmg derhaka!

 
template by suckmylolly.com