Friday, February 12, 2010

CRITER HARI JUMAAT

  • ari ni ari jumaat, jalan pun tetap gak sesak, rasanya dah ramai orang bercuti, manakala syarikat milik orang chinese pun dah banyak yang katup. tapi jalan tetap sesak. dah berhari-hari laki aku soh dengar cd ni tapi disebabkan aku ader banyak meeting minggu ni makanyer aku tangguhkan dulu.

  • so ari ni aku ader lah kelapangan sikit untuk dengar, kalu kat umah memang dah tak leh dah, tak leh langsung dah sekarang nak tumpu buat aper-aper, semuanya terbatas, semua anak-anak minta layanan lebih sekarang ni.

  • tajuk memanglah hebat tapi sikit sangat yang ustaz ni sentuh, dari aper yang aku dengar dan paling best dengar ader bila kita suka mengata kat orang. bfore ni banyak kali gaklah aku bengang + tension + serabut bila aku dengar ader orang mengata aku. tapi lepas dengar ceramah ni lega. memang lega banyaklah

  • ustaz ni cakap langit tak terima cakap-cakap tak elok. bumi pun tak terima. Contohnyer cam gini, adalah kita mengata seseorang tu suka minum arak. itu kira cakap tak elok, jadi setiap aper yang kita cakaplah akan naik ke langit, cakap yang tak elok tu bila naik ke langit tak akan diterima langit, pintu langit akan tertutup untuk cakap yang tak elok, pastu cakap tak elok tu akan turun ke bumi, bumi pun tutup pintu untuk cakap tak eloknya, makanyer cakap-cakap tak elok ni akan singgah pada orang yang kita duk kata tu, kalau betul cakap tak elok tu mengena pada orang tu makanya ia akan lekat kat orang tu, tapi kalaulah tak betul dan fitnah semata, makanyer cakap tak elok tadi akan lari menuju pada diri orang yang duk mengata tadi dan akan makan diri sendiri.

  • so lepas ni kalu ader orang yang sibuk duk mengata kita kat belakang lagi tak yah susah ati sebab cakap-cakap tak elok tu akan singgah kat diri orang tu nanti n makan diri orang yang suka mengata kat kita.

time lunch neman boss aku gi sogo carik hamper CNY untuk kitaorang punya board of directors, tapi hamper kali ni nak lain dari yang lain, makanyer boss aku beli kat famous amos. mahal lah jugak tapi berbaloi n canteeeekkkk.









2 comments:

lily lotus said...

biarkan saja mereka...

Anonymous said...

nak hamper...

 
template by suckmylolly.com