Friday, February 05, 2010

KLINIK KITA



  • kali ni aku tukar gi klinik kita lain lak, ingatkan nak bawak gi spital pantai terus aje tapi tulah kalu kasih kena admit, saper lak nak jaga kasih, aku ngan rizal lak kebetulan minggu ni minggu busy giler tak leh amik cuti, aku as usual lah setiap bulan busy ngan board meeting, tu pun aku dah kena marah ngan laki aku sebab pentingkan kerja sangat, bukan pentingkan kerja tapi tanggungjawab kena ader gak, walaupun kat umah or tempat kerja.

  • Lagipun masa gi check, doc cakap tak serius sebab paru-paru okey, cuma cam perlu gi check darah kat spital kot-kot ader denggi. tapi InsyaAllah tak der kot. lagipun kasih cam on-off deman, nengoklah kalu malam ni aku dapat balik awal, malam ni gak aku bawak gi spital, esok aku kerja gak, so esok rizal tak kerja biar rizal jaga kat opis, on sunday aku lak jaga.


tapi budak bertuah ni kalu demam mesti nak berkepit ngan papa, mesti nak papa yang dodoikan, papa yang suapkan ubat dan boleh dikatakan semuanya nak papa lah.

masuk jumpa doctor pun nak duk atas riba papa. first time aku gi klinik ni, tukar gi klinik lain lak, coz klinik ari tu yang peliknyer tak bagi antibiotik, Alhamdulillah doctor ni baik sangat, banyak bagi nasihat dan memang kami sukalah ngan cara layan doctor ni.



abang ni memang seorang abang yang sangat-sangat menjaga lah akan adik-adiknyer, mesti nak nengok aper yang orang ubat kat adik dia, sakit tak adik nanti, kat klinik ni pun tak benti-benti mulut abang soh doctor tu check pelan, pelan takut adik sakit.
"doctor check slow sikit adik saya ni, jangan kuat-kuat, adik saya ni sakit, kesian dier"


  • aku pun check gak sekali, bp aku naik 220, doc soh aku admit kat spital, katanyer dah jadi prosedur kalu lebih 200 kena admit kat spital. aku mintak sangat jasa baik doc untuk lepaskan aku kali ni sebab aku ader banyak sangat kerja kat opis.

  • doc tanya kenapa darah naik terlalu tinggi, saya tension lah doctor sebab anak saya dah seminggu sakit tapi saya tak leh nak amik cuti coz kerja saya banyak giler...

time tunggu ubat pun kasih still nak berkepit ngan papa lagi, tapi adil dan saksamalah kan, anak pompuan rapat ngan papa, anak lelaki rapat ngan mama dier. standard ah tu kan.





1 comments:

attyfir said...

semoga kaseh cepat sembuh ye

 
template by suckmylolly.com