Friday, March 05, 2010

DANISH ANAK YANG BAIK



suka tajuk ni, berkat masin mulut aku sebagai seorang ibu, InsyaAllah abang danish akan jadi seorang anak yang baik sehingga ke akhir hayat. Tapi nilah masalah yang aku hadapi sekarang ni, abang danish terlalu baik.  sekarang ni abang betul-betul jadi penderma pada kawan-kawan kat sekolah.  Asal ader member yang mengadu kat abang sebab lapor of dahaga abang danish akan belikan air or makanan sebab atas alasan yang sama

"kesian dier mama, dia orang susah, mama ngan papa dier tak bagi money pun

"kesian dier lapar, nanti kalu dier lapar mesti tak boleh nak belajar sebab perut asyik berbunyi aje".

"kesian dier mama, dia tak der eraser tadi cikgu ainal marah dier sebab tak bawak eraser, mata dier merah, so time rehat abang ajaklah dier gi koperasi, abang belikan dier eraser"

"kesian dier mama, dia tak der lukisan, cikgu selalu marah dier sebab dia lupa bawak lukisan, abang belilah lukisan kat dier, kesian kat dier mama" 

"abang sedihlah mama, abang tak boleh tengok orang kena marah, mesti dier sedihkan mama sebab cikgu selalu marah dier"





dah tak boleh nak cakap aper dah, asal ader orang buat muka sedih sikit abang danish akan cepat kesian, gitu gak bila balik sekolah, abang akan tolong bawak beg azril sampai ke taska sebelah umah aku coz azril selalu nangis sebab tak mo gi taska, abang danishlah yang tolong azril setiap ari, pastu pimpim kan tangan azril bawak gi taska. gitulah setiap ari. Cam aku story dulu, kalu ader orang mintak sedekah, selagi tak bagi duit kat orang tu selagi tulah abang akan soh bagi gak dan mulut abang akan diam kalu kita dah bagi.



aku antor anak gi sekolah ader 2 kali kena naik turun, rumah pun kat atas, sesi pertama, aku turun lam kul 6.50 pagi antor kasih lu tapi selalu abang danish akan temankan kasih kat bawah, kasi kasih happy lu pastu naik balik atas, pakai kasut sekolah amik beg, lam kul 7.10 pagi baru giliran abang lak turun bawah naik van. Kalau abang leka nengok cartoon, aku ninggalkan abang, abang konfem nangis sebab aku tak ajak hantar kasih.


mama doakan abang sifat baik abang ni akan berkekalan sehingga ke akhir hayat abang, InsyaAllah.


0 comments:

 
template by suckmylolly.com