Monday, November 17, 2008

PICNIC


ingatkan semalam nak ber picnic kat Taman Tasik Titiwangsa. Dah janji ngan anak-anak bertuah ni, nak gi makan nasi kat tepi tasik sambil-sambil tu bolehalh abang n kasih main basikal kat saner tapi tulah kita hanya merancang tapi Allah S.W.T yang menentukan segalanya. Plan yang dah dirancang terpaksalah kami batalkan coz hari dah mula nak mendung dan ujan mulalah turun sikit demi sikit.
Tapi kalu dah berjanji nak picnic kena tunaikan jugak, walau camner pun kena cari alternatif lain sebab dah berjanji. Harus ditunaikan, itu memang aku dah didik anak-anak dari awal lagi. kalu abang n kasih berjanji ngan aku pun diaorang kena tunaikan gak, coz dah BERJANJI.



maka aku ajaklah abang berpicnic kat depan umah, apor tikar kat situ sambil makan nasi n then sambil abang n kasih main basikal. aku ngan mami pun sekalilah makan nasi kat luar, lagipun kat tingkat kondo aku ni semua penghuni duk diam-diam lam umah x campur orang, n setiap tingkat cuma ader 8 unit umah aje. so senanglah kami anak beranak nak berkalikong kat luar ni. x perlu nak segan-segan ngan jiran sebelah.






semuanya berselera makan kat sini, picnic kat depan umah pun jadilah, asalkan apor tikar, semua bekal makanan bawak kuar udah cukup untuk anak-anak aku menikmati nasi yang panas-panas. berselara tu, sampai bertambah-tambah nasi








0 comments:

 
template by suckmylolly.com