Wednesday, November 12, 2008

SEMANIS KURMA


semalam ader rancangan semanis kurma kul 9.30 malam kat TV9, tapi tajuk kali ni adalah Bulan Madu dan tetamu jemputan adalah Dayangku Intan. Untuk orang yang dah kawin, tajuk ni memang sesuai sangat. Ada pelbagai topik pasai bulan madu yang depa duk bincangkan. Ada yang berpendapat bulan madu tu bermula dari rumah, boleh buat dirumah, manakala Louisa Chong berpendapat setiap ari adalah bulan madu bagi mereka suami isteri. Ustaz dan ustazah ni pula, every year mesti gi Bulan Madu kat destinasi yang berlainan. Tapi part yang paling best bila suami Louisa Chong bagi pendapat.
Katanya, apabila kita memilih seseorang itu menjadi pasangan hidup kita, sikap penerimaan di atas segala perangai atau sikap yang tidak menyenangkan harus ada, barulah rumahtangga tersebut akan berkekalan.
Tapi kan adik aku lak yang terlebih excited. Last nite aku sekeluarga nengok criter ni, tapi laki aku x lah, dia duk layan criter Sulaiman kat channel 106. so pagi ni adik aku call, tanya samada aku nak gi bulan madu kat Indonesia tak. Air Asia ada buat promotion, tiket dia RM70 pergi balik. Kalu aku berminat dia nak belanja aku tiket beli dan balik. Tiket ajelah. Terima kasih banyak-banyak eji atas keprihatinan tu tapi tahun depan banyak ongkos yang nak pakai, anak dua-dua dah masuk kindy, maner nak buat passport lagi, aku bukannya pernah gi overseas, Pulau Langkawi pun x lepas lagi.

Ader rezeki sampai gaklah kot, tunggulah bila ader rezeki nanti yer, eji.....

0 comments:

 
template by suckmylolly.com