Wednesday, December 31, 2008

ABANG


kali ni balik kampung cuaca tak beraper enak sangat, hujan x henti-henti turun, payah benor nak nengok matahari. biasalah kan musim tengkujuh, tapi abang danish tak kira doh, ujan ke tak ujan ke, ribut ke, kawan tetap kena carik. aku memang respect lah kat ibu-ibu kat kampung, anak-anak diaorang memang tahu jaga diri dan x yah sibuk-sibuk nak kawal cam aku ni. Lepas aje anak-anak main kat tanah, berkawan saner sini, berkumpul kat lebih 10 orang member pastu gi jalan maner-maner naik basikal. tapi time nak makan nasi mesti balik. Tapi aku belum bersedia nak lepaskan abang main ngan kawan-kawan, aku takutlah aper-aper jadi, depa semua dah biasa ngan kampung diaorang, anak aku tu 2 or 3 bulan sekali baru balik. jalan pun tak kenal lagi.





see, abang danish ulang alik sekejap pergi sekejap balik, macam tu lah abang, dia nak ikut member pusing kampung naik basikal aku tak izin, cuma boleh main-main ngan budak umah sebelah aje. payah tau nak pantau abang danish ni, sekejap aje dah ilang dari pandangan mata aku, aku rasa orang kampung pun duk hairan, mak saperlah yang terjerit-jerit duk panggil nama anak. 4 ari duk sini, dah naik serak sore aku asyik duk terjerit panggil nama abang. takut gaklah abang naik basikal gi jalan-jalan ngan member, kang terus sampai ke bandar, kusut aku laki bini.

1 comments:

dakgilachoc a.k.a nani said...

alololo payung lagi beso dari orangnyer...hehe...bdk2 kak biasalah tu..lagipn dh nama pn kampung..bkn kg namanya kalu mak bapak asik nak pantau jerk..bandar lain..xleh nak biarkan je dorg..bahaya takut kena culik ke apa ke kan...

 
template by suckmylolly.com