Tuesday, January 27, 2009

I LOVE MY MUM


I LOVE MY MUM SO MUCH





semua orang dalam dunia ni pun sayangkan mak memasing. gitu gak lah ngan aku. aku sayang giler kat mak aku. untuk sorang anak cam aku, mami adalah yang terbaik di antara yang terbaik. mami adalah seorang ibu yang boleh menjadi sahabat aku dan juga boleh menjadi seperti sorang kakak. aku boleh bercerita apa sahaja ngan mami walaupun ianya terlalu peribadi. mami adalah seorang pendengar yang baik dan suka buat lawak kalu anak-anak ader masalah. mami juga sentiasa memberi pandangan yang bernas untuk kami dua beradik dan yang paling penting mami suka bagi pandangan mengenai FESYEN.





mak aku sporting yang amat. dia suka bagi pendapat tentang fesyen kerana mak aku lebih arif pada anak-anaknyer. kami semua mewarisi sifat suka beli baju, kasut dan h/bag bagai dari mami. jadi mami tak leh nak cakap aper. apapun, nasihat terpaling penting dari mami ialah pandai jaga diri. malah mami tak pernah membahas soal berpakaian kerana mami pun pernah muda dan faham akan naluri anak-anak muda, terpulang lah pada anak-anak untuk memikirkannyer. yang penting mami dah bagi didikan agama yang secukupnyer pada kami. terpulanglah pada kami mencorakkannyer, memasing dah besar panjang boleh fikir sendiri.






tapi ader gak beberapa sahabat aku yang tak beraper ngam ngan mak memasing. ader tu pantang jumpa mak, mesti nak bertekak, asal jumpa mesti nak bertekak dan yang paling menyayat ati aku menda yang berlaku di depan mata. aku tido kat umah member, masa tu aku bujanglah, pastu mak dia pakai plug lam bilik member aku ni untuk on kan washing machine, pastu terkejut aku dia boleh menjerit marahkan mak dier masuk bilik pasang plug, okeylah satu hal lah tu. dan yang kedua bila dia menjerit-jerit marahkan mak dier basuh baju kesayangan dier, takut lah turun warna kog. aku cam terkedu nengok perangai member aku ni. tapi aku payah lah nak nasihat kan orang, masing-masing dah besar panjang, time tu aku cam terkejut giler, itu namanyer memang KURANG AJAR. aku tak sampai ati nengok mak dier cam malu aje kena tengking depan anak. dan sampai ke ari ni, aku masih ingat akan peristiwa menyayat ati ku.



kita tinggal pasal anak derhaka, teruskan ngan criter mak aku, dulu mak aku ni selalu amik bahagian lam pertunjukan fesyen, zaman-zaman mak aku dulu, ketinggian tak lah diambik kira cam zaman sekarang. so inilah job mak aku masa muda belia. mami yang berkebaya putih tu.


time ni mak aku terlibat ngan pertunjukan fesyen di Johor Bharu, tapi sorang anak pun tak ikut jejak mak aku. aku memang minat bab-bab cam gini tapi tulah aku tak beraper nak tinggi atau dengan kata lain katik.



dalam gambor kat atas tu, mak aku yang pakai spek itam tu. mak aku waktu muda belia amatlah gila berfesyen, sebab tulah kalu aku dua beradik duk asyik beli baju sampai tak muat bilik dah, mami x leh nak kata aper, kuah kalu tak tumpah ke nasi, maner lagi kan???? tul tak mami...


11 comments:

Zuer said...

kasih ibu membawa kesyurga

~~ciklinn~~ said...

alahai cute tgok gamabr pelokk mami tu... itulah kan kak..mak sahabat kakakk yg terbaik utk kiter...

wahhh glamer tau mami...cunn melecunnn

zino said...

gaya 60'an gitu hehe

nURmALa mAZLan said...

eh kak....
kita pon di dinner kat Kapal, Kg Baru tu..Kita gi hari sabtu..akak gi ari apa??

dakgilachoc a.k.a nani said...

mami akak masa muda dulu hot gitew...hehehehe...beshkan dpt mak sporting..kita pun syg mak...:0

one love said...

cantek mak!
macam kak rose!

Dee said...

i luv my mum..dia pun dh xde..but i still luv her very2 much..forever..

CRAZY BEAUTIFUL88 said...

zuer
sokong 100%

ciklinn
tak lena lah mak akak tido lam ni, ader ornag puji dier

zino
tulah zaman 60

nurmala
akak gi dinner ari ahad

dakgilachoc akak nani
tulah memang best dapat mak sporting ni

one love
tq, nanti kak rose belanja makan yer

dee
takziah dari akak, moga rohnyer ditempatkan disisi orang-orang yang beriman. Amin

CuTeMiUt78 said...

betul la kak.. kita pun syg gak kat mak kita.. rasanya mak2 kita ni..takde pengganti tau. Wah.. glamer la mami ya..

gee ryder said...

wah dasyat mak akak ni..ratu kebaya tu...stylo la hehe...

CRAZY BEAUTIFUL88 said...

cutemiut78
tul tu rina

gee ryder
dulu aje

 
template by suckmylolly.com