Monday, January 12, 2009

KARIPAP SARDIN

dah lama rasanya tak buat kuih petang-petang cuti ni. perut lapor tapi macam x nak makan menda lain, nengok sardin 2-3 tin kat kabinet, sedap jugak ni kalu buat karipap, makan lak panas-panas, minum lak ngan teh susu, harus kenyang gak ni. anak-anak aku karipap ni makan gak, tapi makan yang tepi aje, yang lainnyer masuk lam perut mama dia.

memula dulukan aku tak pandai sangat nak pintal karipap ni, 100 kali duk belajar ngan mami, hasilnyer sampai ari ni pun jadi tak jadik gak. memang dasar tangan tak berseni lah aku ni, x perlah kan yang penting boleh masuk perut aku sekeluarga.


ni hangus bukan aku yang goreng tapi Chef Danish, rajin sangat nak nolong mama dia mengoreng. so dipersilakan lah yerr......


emmm, rasa karipap ni memang sedap, bukan karipap yang aku buat tu tapi sardin nyer. nakal tau laki aku tu, sekali lagi dia cakap, pandai yang buat karipap, tapi yang sedap tu cuma sardin. sardin payah aper, dah sah-sah cuma goreng aje kasi rasa up sikit. eiiiiiiiiiiii, tak aperlah kan, yang penting semua karipap tu dah masuk perut satu family

9 comments:

dakgilachoc a.k.a nani said...

perghhh...karipap sardin kita sokaaaaa....bak 5 ketui..keke..

aimi @ kamalina said...

rajinya buat karipap...saya ni bab2 kuih traditional malas... kalau baking kek, laju je.. :D

DrSam said...

simple tapi sedap.

pesanan penaja - sokonglah barangan tempatan.

pB said...

tak pernah cuba buat karipap nie


kalau nak makan , beli aja.

e_ja said...

salam crazybeautiful88,

thx coz ziaarah blog n beri komen..:)..pasni kita tukar link yer..:)

sedapnya karipap sadin..kita mmg suka sgt karipap sadin ni..

eddie dewanaga said...

adoi...

rose ni saja buat gua terbeliak tengok epok2 sadin ni...

(org JB bilang karipap ni, epok-epok)

Azie said...

wah sedapnyer akak..pandai betul akak masak...pssssttt akak azie xpandai nak gelenter karipap tue heheheh

liwaniel said...

sedap nye karipap sardin...rajin akak buat kuih petang2...

wanie belum penah try buat karipap...

gee ryder said...

mmg wat sy terliur la karipap sardin akak ni...sy mmg suka mkn karipap sardin sbb dr kecik lg mak n akak sy suka wat...aduh kirim sini sket kak

 
template by suckmylolly.com