Sunday, January 04, 2009

TAK SAMPAI ATI



dah tua bangka cam ni pun still kena marah agi di mami. aku ni boleh dikatakan selalu lah kena marah, dulu masa kecil kena marah sebab nakal sangat, dah besar sikit sebab malas baca buku, dah remaja belia sebab bercinta time sekolah dah jadi anak dara sebab nakal jugak. dah jadi mak orang pun still kena marah agi pasal anak-anak.





mami betul-betul bising bila aku langsung x marahkan abang or kasih bila diaorang buat salah, hal ni pun dah banyak kali dibahaskan tapi nak buat camner, memang tak sampai ati lah, asal aku nak marah aje aku mesti tak sampai ati apatah lagi nak pukul. tak tahu kenapa, dah puas pujuk ati ni supaya marahkan anak kalu buat salah, tapi tulah memang tak terdaya. kali ni aku kena marah coz abang ngan kasih dah pecahkan telur kat peti ais. takat sebijik tak per lagi tapi 5 biji, diaorang nak main masak-masak, pastu telur kat dalam bekas plastik tu jatuh dan pecah, mami pun apalagi marah dan terus rotan kan abang n kasih, aku cuma berdiam diri nengok tak terkata aper. alah buat aper nak marah, abang ngan kasih tu kecik lagi, slow talk, cakap baik-baik mesti diaorang tak buat lagi. pas abang ngan kasih kena marah n rotan, giliran aku lak kena tembak.............berdas-das-das n daslah peluru berpandu yang hinggap, sabor ajelah kan itulah lumrah idup, dua-dua kena marah, mak n anak-anak.


My dearest rizal dimaner yer, toksah tanyalah, sama aje laki bini, dua-dua tak tahu marah anak, kalu rizal ader mesti ngan rizal-rizal sekali kena, tapi kali ni dia selamatlah, kerja kat bengkel melambak maka duklah bertapa kat saner sampai tak ingat nak balik makan.


0 comments:

 
template by suckmylolly.com