Wednesday, February 25, 2009

BERIYANI NSAF

aku tak sihat lagi, so aku tak larat nak masak, balik kerja kami singgah jap kat restoran insaf ni tapau nasi beriyani untuk dinner. lam rumah aku ader 5 orang + abang mat jadi 6 orang, so nasi kena beli 8 bungkus, 2 bungkus extra untuk nasi tambah.


urusan beli membeli of cozlah serah kat laki aku, aku cadang makan nasi kerabu or nasi kukus tapi dah laki aku nak gak nasi beriyani, ikut ajelah. lagipun setiap bulan wajib beli nasi beriyani insaf ni coz favorite mami.


makan pun ngan mak mertua aje coz bini dia tak sabau nak mencekik. mami ngan rizal lepas isyak baru makan, lepas maghrib aje aku, eji ngan anak-anak makan lu sebab abang danish dah lapor sangat. tak sabau nak nunggu papa ngan mami.


tapi kan, dulu ayam goreng kat insaf ni besau sangat, sampaikan sorang makan pun tak habis tapi sekarang ni sejak semua barang dah naik harga, ayam goreng dia kecik aje.



4 comments:

CuTeMiUt78 said...

wah..bagus2 mertua makan ngan menantu

Dee said...

dh lama x mkn nasi beriyani insaf..dh kecik ye ayam..

Snakebite said...

dulu aku ada makan kat insaf ni, tapi bila aku tengok bil dia, aku terus insaf tanak makan sini lagi, tak padan btul.

CRAZY BEAUTIFUL88 said...

cutemiut78
dah duk serumah ina

dee
memang dah kocik pun

snakebite
tapi memang tullah, akak masa nak bayor insaf kejap

 
template by suckmylolly.com