Wednesday, February 25, 2009

NASI LEMAK BUAH BIDARA

semalam kat opis aku ader buat makan-makan, so setiap orang dah dibahagikan bahagian masing-masing, aper yang patut kena bawak n buat. kerja aku paling senang beli beras aje. so hari sebelumnya aku turun gi giant belikan beras 2 kapit. 1 kapit sekilo, takut tak cukup aku beli lah 2.

so nilah nasi lemak yang kak roy masakkan, bukan masak kat umah tau tapi masak kat opis, semalam bukak pintu level aku aje semerbak bau nasi lemak, sedap bebbbbbbbbbbb.


yang ni lak bahagian masing-masing yang bawakkan, ader bilis n kacang, timun ngan telur mata kerbau + ngan kuih sekali.

kuih ni depa beli kat pasar tani kot, aku tak tanyalah sebab aku cuma makan nasi lemak aje, aku tak beraper minat kuih-kuih cam gini, tapi kalu karipap, ,memang wajib aku belasah





sambal yang member aku buatkan ni memang best, tak sangka member aku ni pandai masak. bukan takat pandai masak lauk pauk aje, terror giler dalam buat muffin ngan kek pelbagai jenis kek. nilah satu-satunya manusia yang aku jumpa suka sangat dan suka sangat buat kek, boleh dikatakan setiap minggu ader je menda yang dia akan buat. pas tu kami semua kat opis akan dapat rasa kek or muffin yang dia buat. asal hari jumaat aje kerjanyer gi beli bahan nak buat kek. apapun bertuah laki dier sebab dapat bini serajin ni. aku nak buat kek? sebulan sekali pun lum tentu.

9 comments:

ratna said...

ooo itu yg bau sampai ke tingkat 18 tu.. (saya kat tingkat 18).

one love said...

heheheh tengok pun tau lazat tu ha!

kalau akak sebulan sekali pun tak tentu nak buat kek, saya lagilah ha! setahun sekali pun tak tentu lagi... kek le menda paling malas nak buat. kena rajin baru boleh...

hehehehhe masak lelain, takpe! sanggup buat dari masak kek! hehe rajin sungguh kawan akak tu

patungcendana said...

bestnya...err...nak gi makan jap...ok...:-)

CRAZY BEAUTIFUL88 said...

ratna
jauhnya aura di gi

one love
kawan akak ni memang isteri mithali

patungcendana
nak gi makan kat maner tuhhh

bozzobattousai said...

giler menarik...klu sampai satu floor bleh bau mesti sedap giler punya nasik lemak tuh...

CuTeMiUt78 said...

heh..heh..heh.. tgk kak rose tunjuk best tu.. pun cam tau je best kan

shiemz said...

Pergh.. memang sedap la tgk pun tau.... eee.....

Dee said...

smpi bau gak kat tkt 27 ni..hehehe..kemain lg ye msk kat opis..mesti seronokkan...sy pun x rajin nk msk kek..hehehe..

Bibu said...

uwah bestnye mkn2 kat opis..member akk tu leh geng saya la..asik nak wat kek je hehehe

 
template by suckmylolly.com