Tuesday, February 10, 2009

KUCING OH KUCING


nilah kucing yang beranak kat depan umah aku, anak dia ada 5 ekor. aku cuma mampu bela lam masa sebulan aje, lepas jiran depan umah sound, "sini kan amoi, x leh bela pet tau, lu tarak tau ka sini punya undang-undang, lu mau saya report ka, lu sudah bape lama tinggal sini, itu pun tarak tau ka, @##%^&***#" macam-macam lah aku kena basuh. bila aku ngadu kat rizal, aku balik yang kena. memang lah aku tahu law kat sini x leh bela binatang peliharaan tapi aku kesian kat anak-anak kucing yang masih kecik lagi. mami cakap nunggu besar baru taruk kat bawah. so hampir sebulan aku bela, bila dah pandai cari makan sendiri aku taruk kat bawah. tapi masa aku bela dulu, bercintalah setiap ari aku duk turun bawah 5-6 kali sehari, carik mak dier coz anak-anak dia dah mengiaw nak kan netek.
mak kucing ni pun satu, turun pandai nak naik tak tahu, mulalah duk mengiaw cari anak-anak. aku yang tak sampai ati nengok, duk berulang kali turun carik mak dier. kat hampir sebulan lah aku duk turun bawah, paling lewat kul 2.00 pagi aku turun carik, coz anak-anak dia kesejukan, kesianlah, cuba kalu anak kita sejuk, dia pun carik mak dier nak hug, gitu gaklah ngan anak-anak kucing tu, mesti nakkan mak dier . laki aku nak kata aper, dia cuma mampu ngeleng kepala aje.

7 comments:

rasp said...

alahai mmg cian kan kat anak2 kucing tu...

D.O.U.B.L.E...S said...

alahai cian nya anak2 kucing tu...sekarang anak2 kucing tu ada kat mana?

Khas Lysha said...

kalo tgk anak2 kucing kecik2 gini mmg kesian kan,.

nURmALa mAZLan said...

mak aii...
kita sangat suka kucing tau kak

nieja said...

wah
sayang betol sis kat kucing
nieja ni lagik la.. kucing
nak dekat je dah mjerit2 takot
hahaha

Dee said...

boh dlm cage..pehtu jgn kasi dia kuar rumah..xleh gak ke? walau sy x suker kucing tp x sampai hati gak nak buang gitu je tambah2 yg kecik2 tgh nyusu..

dakgilachoc a.k.a nani said...

comel kucing2 tu...prihatin sungguh kakakku sorang ni...uwaa...sebaknya...hehe...

 
template by suckmylolly.com