Tuesday, March 31, 2009

HOSPITAL

ceritanya panjang sangat, balik pada bercuti dari kuantan, anak-anak aku mengalami muntah-muntah plus cirit birit, bermula dari jam 12.00 mlam. aku dah cuak giler nengok abang ngan kasih, dua-dua muntah tak henti-henti, rizal lagilah bila nengok kasih muntah-muntah, terus tak leh tido sampai ke pagi, dah lah anak dara dia kurus kering, muntah lagi, lagilah bertambah-tambah kurus jadinyer. pagi tu kami semua terus gerak gi spital. asalnyer nak gi Hospital Pantai Pandan Indah sebab dekat ngan umah aje tapi memandangkan aku ader appointment ngan Dr. Marlek kat Ampang Putri maka sekali harunglah hangkut gi saner aje. lagipun anak-anak aku nyer doctor pun kat saner gak.
aku disuruh admit oleh dr. marlek sebab tekanan darah tinggi aku yang agak parah akan tetapi disebabkan kedua-dua anak aku mengalami muntah-muntah, makanyer aku mintak jasa baik doc untuk lepaskan aku bagi menjaga anak-anak aku yang pun dua-dua kena admit kat spital. time ni aku nengah uruskan kemasukan abang dan kasih ke wad.

dan kasih agak kelesuan dah time ni, cakap pun tak larat, abang danish very strong, muntah-muntah pun boleh kesaner kemari lagi duk main, cuma kasih aje yang dah memang lesu sangat.



mami pun nemankan cucu dia sekali, terutama cucu sulung yang manja sangat




dan makanyer, 23 Mac ari tu, abang ngan kasih dimasukkan ke hospital sebab kata doctor mungkin antibodi anak-anak aku tak kuat sangat, so muntah-muntah tu disebabkan oleh terminum banyak sangat klorin masa mandi kat pool hotel ari tu or air kat tab bilik hotel. so nipun dikategorikan sebagai food poisoining. kedua-dua anak aku perlu dimasukkan air. tapi tulah hospital ampang putri ni cam hotel lak larisnyer, ramai betul kanak-kanak yang masuk akibat food poisoining. kami mintak bilik untuk 2 orang, abang ngan kasih, kalu tak dapat sebilik dua orang, yang sebilik 3 orang pun tak per, kalu sebilik sorang, payahlah pulak nak monitor dua-dua. tapi tulah bilik semua penuh, yang ader cuma 4 orang sebilik. aduh mak payah lah tu, memang tak privacy tapi disebabkan anak-anak yang sakit maka kami laki bini setuju ngan bilik tu tapi kalu ader bilik untuk 2 orang kosong, keutamaan akan diberikan, tapi tulah payah, 2 ari nunggu pun still tak dapat lagi bilik, katanyer tak der yang kuar serentak.




6 comments:

Neeza.Areef said...

alahai siannye

Irfa said...

lahai siannya.semoga anak2 cepat baik.take care sis

pRincESs_N said...

sis..jage kesihatan k...

lily lotus said...

pity ur kids n u as well..mmg musim sakit skrg ni kan..anyway hopefully all of u will recover soon..insyaAllah ;)

Unknown said...

salah makan masa kat kuantan kot... dak pun kena panas

CuTeMiUt78 said...

oh gitu ke kak.. kesiannya

 
template by suckmylolly.com