Sunday, March 01, 2009

SHOPPING N SHOPPING


JJ Maluri ader sale, makanyer aku dua beradik yang gila shopping, mulalah panjang kaki nak perabis duit. selagi tak abiskan duit lam dompet, hati dua-dua tarak senang. lam kul 5.00 pm aku dua beradik gerak gi JJ Maluri, supposed hari jemaat hari tu dah gi saner tapi disebabkan semua tak larat makanyer hari sabtu baru dapat balas dendam.




tapi aku kalu gi JJ paling minat adalah Padini, tulah tempat pertama aku duk tuju, aku dari dulu sampai ler sekarang ni, kalu t'shirt, jeans or skirt kebanyakkannya beli kat Padini. aku memang minat ngan padini ni, lebih-lebih lagi kalu ader sale, wajib gi saner. rugi kalu tak beli. nanti nyesal. kalu idak tak leh lelap mata. bila anak-anak dah capai umur 3 tahun ke atas, pilihan utama for abang ngan kasih mesti Padini or kekadang tu seed. tapi padini for kids ni takder kat JJ Maluri, kat sogo lah tempat selalu aku beli.



mulut aje berjanji setahun tak nak shopping, sedapnyer berjanji, tapi PENIPU. x leh tahan lah perasaan tu. perasaan yang sering menhantui aku pagi, petang, siang, malam. sebab tu ayat pertama terkeluar dari mulut laki aku "boleh percaya ke". dia dah kenal sangat ngan pael bini dier, shopping, shopping, shopping. Hobby utama itu ajelah. kalu merajuk or marah, sogok aje ngan shopping, automatik aku boleh baik.



nampak tak kat atas tu ader beberapa helai baju yang aku dah rembat. n jeans tu ader dua kan, dedua sama, tapi sebelah kanan tu aku punya, eji punya sebelah kiri. kami dua beradik x leh gilir baju ngan seluar, berlainan benor ukurannya. aku yang debab ni sizenyer M or kekadang L, adik aku size dari dulu sampai sekarang s. gitu gak ngan jeans, lagilah tak leh gilir, pinggang nyer kocik giler, aku punya, tak yah cakaplah. lagipun memang kami dua beradik tak digalakkan meminjam barang antara satu sama lain. sejak dari kecik lagi mami dah asuh kami dua beradik agar tak selalu pinjam or pakai barang orang lain. kalu nak beli. kalu rasa berkenan, dua-dua akan beli menda yang sama. H/bag pun sama, tak leh gilir-gilir, kalu rasa nak sangat, beli yang sama, namun pinjam meminjam tidak dibenarkan sama sekali, bukannyer aper kekadang ni kerana pinjam meminjam, adik beradik boleh gaduh, masa kecik okeylah ,dah besar ni, memasing ader prinsip kan. so kekadang tu kita kena respect barang orang lain. so untuk tidak mengelakkan semua tu terjadi. kami diarahkan tidak pinjam meminjam. lagipun memang x leh pinjam pun, sorang kecik, sorang besar. sendiri mau ingatlah. tak mo pinjamlah, malu kat laki aku, nantikan dia sound "ekkk ni bukan baju eji ke"







abis menapak kat Padini, kami naik atas gi FOS, eji nak carik t'shirt




kat Vincci pun ader sale, tapi kasut ni aku boleh tahan napsu sikit, dah banyak sangat, tak terpakai pun, dah tak larat aku nak simpan lam kotak. lagi aku beli lagi tak der tempat nak taruk. tulah rizal, aku soh beli umah lagi besau dan besau kat KL ni tak nak, sibuk nak buat rumah kat kampung. laki aku dah pasang niat nak duk kampung bila dah pencen sok, tak nak duk KL, nak balik kampung, duk saner. nak meniaga kedai runcit, sementara nak nunggu ari tua, nak buat rumah depan surau. senang jalan kaki aje gi surau. macam-macamlah lam kepala hotak laki aku tu. aku dengar aje. InsyaAllah umur panjang, murah rezeki dapatlah kot kita berdua abiskan sisa-sisa idup kat saner. actually hari tu dia ader cadangkan aku mohon kerja kat Kampung, tukar kat saner, dia lak nak buka bisness bengkel kat kampung, oiiii itu memang giler namanyer, tak ndak lah aku, nanti aku tak leh nak shopping bagai lagi. kat kampung aper yang aku nak shopping? shopping complex kat kampung aku tu ader sebijik ader, maner boleh jadi, padini pun tak der yang. mati katak cam gini.






3 comments:

Zunaidi Dali Great Eastern said...

meriah nye... ape yg dibeli nye?hehehe..share la kak

pRincESs_N said...

aduhh mak..sale ke skg..?? malangnyerr..N tgh keringg...

CuTeMiUt78 said...

heh..heh..heh... gitu ya kak.. biasa la kan janji mulut ni payah kan kak.. takpe kak, shopping selagi termampu

 
template by suckmylolly.com