Wednesday, April 01, 2009

DURIAN OH DURIAN

kasih kring-kring papa dier, ngadu nak makan durian, so kerana nak tunaikan permintaan anak dara sorang tu maka rizal pun berdesutlah gi carik durian, balik tu singgah jap kat kampung pandan, nak beli durian. aku lak cam terpesona ngan air kelapa kat situ.


durian ni bukan durian kampung, kata auntie tulah, durian kacukan, harganya RM12.00 sekilo so kira satu biji kecik tu sekilo lah beratnyer. disebabkan nak makan terus bila balik nanti, kitaorang soh auntie tu kopek kan terus, taruk lam bekas. disebabkan kat umah tu yang makan durian adalah 4 orang, maka rizal cuma beli 5 biji ajelah. tapi bila makan pun berapa ulas sangatlah yang dapat sorang, dorian nyer kocik benor.





dan disebabkan abang danish ngan aku tak makan durian, maka kenalah amik ati anak bujang aku ngan masakkan cekodok bawang. actually abang lagi suka cekodok kosong aje tapi disebabkan aku pun nak mencekik sama maka kenalah taruk bahan-bahan yang lain.




tapi pastu cam tak sampai ati, pastu aku buat dua bahagian, satu bahagian yang kosong taruk kiub ayam ngan aku yang punya. so malam tadi, yang makan durian, cekik durian, yang tak makan durian, cekik cekodok, barulah adil dan saksama kan. tak gitu abang danish????




3 comments:

neezareef said...

tgk n3 ni cam nk mkn duyan jugak laaaa

mummYaeesh said...

weols pun antu durian

CuTeMiUt78 said...

uish.. dua2 sedap tu

 
template by suckmylolly.com