Monday, April 27, 2009

TESCO


malam jumaat ari tu, aku anak banak semua pakat gi tesco beli barang dapur ngan barang basah sekali. memula tu aku cam malas nak gi, aku tak beraper larat sangat nak jalan lama-lama, tapi lepas rizal cakap aku boleh duduk kat maner-maner sementara nunggu diaorang semua pilih barang, terus aje aku setuju. Mami ikut sekalilah, mami tukang pilih barang, rizal tukang bayor.

tapi idok ler aku lepak kat luar, aku lepak kat dalam TESCO, kat tempat barang basah tu ader tempat nak lepak, aku duk kat sini lah ngan anak-anak sementara laki ngan emak aku duk pilih barang bagai. belanja dapur kitoarang bulan demi bulan makin naik, anak-anak dah semakin membesar, depa pun dah pandai pilih aper yang dia nak. tangan cepat aje capai aper yang berkenan di hati.



chips more ni belum bayor lagi, tapi as usual lah kan, budak-budak bertuah ni akan bukak lu, pastu aku akan bayar time nak bayor semua nanti, selalunya cam gitulah, kalu nak gi bayor dulu, alamak bercintalah nak beratur bagai. so bagi tidak memboringkan anak-anak aku duk nunggu nenek ngan papa dier pilih barang, bolehlah mengenyangkan diri lu kat sini.












sekarang ni kami berenam, barang-barang dapur dan lain-lain keperluan pun kena beli untuk enam orang. tak lama lagi, jadi tujuh orang, bukan sebab akan hadir orang baru dalam kelompok keluarga kami, tapi aku ngan family aku sebulat sore nak amik ayah mertua aku tinggal ngan aku. aku sekeluarga sedia menjaga ayah mertua aku yang sedang sakit akibat accident ari tu. kami sekeluarga akan rawat abah sehingga abah sembuh. InsyaAllah jika tiada aral melintang, 1 hb ni rizal akan balik kampung amik abah. Dalam soal ni kenalah bertolak ansur dan saksama, kalu rizal sanggup jaga emak ngan adik aku dan boleh tinggal sekali, masakan aku tak leh nak jaga pak mertua aku pulak kan.



3 comments:

lily lotus said...

semoga Allah sentiasa memberkati hidup u sekeluarga...amin ;)

mam@ju said...

ya betul kak rose..setuju sgt ngan kk rose..

CuTeMiUt78 said...

oh ya ke kak.. tak pe la kak.. bertolak ansur tu kan membawa bahagia

 
template by suckmylolly.com