Monday, April 27, 2009

USHERER


last week ader lawatan menteri ke pejabat aku, sempena menteri baru, n as usual aku kena jadi usherer, tak dok muka lain doh, balik-balik muka ni gak yang kena. aku rasa kan memang budak opis aku ni tak hingin dan tak mo pun jadi usherer, sebab tu depa soh gak aku yang jadi. kekadang tu aku macam nak menjerit sebab depa ni tak paham-paham, dah berpuluh kali or dah beratus kali pun yer, aku dah bilang aku tak mo jadi usherer lagi, aku dah malas nak buat kerja tu semua, mungkin bagi orang lain ianya satu perhargaan sebab depa pilih korang jadi usherer, tapi kat opis aku ni, semua orang tolak kalu disuruh jadi usherer. bukan berebut-rebut nak jadi tapi berebut-rebut nolak nak jadi usherer.
last week minggu geram aku sebab aku tak mo jadi usherer, nak berdiri pun tak larat apatah lagi nak sambut orang bagai, tapi budak opis aku ni cam tak reti-reti ngan keadaan aku, soh gak aku jadi. akibatnyer aku kerja separuh jalan, 1/2 jam pertama aje aku bertahan, pastu aku lari, rehat kat tempat seri. puas lah depa duk cari satu opis, rupernya aku duk bawah meja seri, nyorok kat situ, aku tido kat bawah meja, aku tak bermaya. bukan ponteng kerja tapi menular aje sikit, pas ni aku rasa bagilah kat orang muda lak yang jadi usherer, kakitangan yang baru masuk ader 60 orang, takkan muka aku yang tua ni gak nak kena jadi lagik... harap-harap lepas ni depa bagi peluang kat budak yang baru masuk.

1 comments:

mysha said...

dEKat oPis sHa pun ramAI yanG meNolaK jD ushereR nih terMasokla sHA hikhikhik

 
template by suckmylolly.com