Sunday, November 22, 2009

LAST DAY AT KINDY


Photo ni aku ambik pada hari terakhir anak-anak aku nak gi tadika bfore cuti sekolah. Nampak gayanya ini adalah hari terakhir abang berada di tadika bfore melangkah masuk ke sekolah rendah. kindergarten inilah yang introduces anak-anak aku to the magical world of reading, writing, homework. These are all lifetime skills. It is these skills that allow anak-anak aku to excel and move forward. So this day was a bitter sweet day for abang.

Abang ngan kasih went to school in the morning tapi tak yah belajar or bawak beg sekolah coz ader potluck around 8.30am. Balik dari kindergarten abang told me that he was really sad about leaving his kindergaten teacher and class. The sensitive person that I am, I started with the tears.

kesian kat abang, dia ninggalkan tadika with lots of great memories......

Thank you for principal, teacher nelly, teacher lalita dan beberapa teacher lain coz telah banyak membantu abang danish dalam pelajaran sehingga abang mula mgenal huruf, pandai menulis, pandai mengeja coz anak aku bermula dengan zero akibat kesilapan aku menghantar anak aku ke chinese kindergarten sedangkan otak anak aku tak boleh ikut ngan pembelajaran di sana, thanks a lot coz mendisplinkan abang biarpun mula-mula tu abang agak takut ngan teacher nelly tapi itu semua adalah untuk kebaikan abang agar cepat belajar.


so ader potluck kat tadika abang ngan kasih, kali ni aku tak sempat nak buat muffin cam selalu coz aku tak sempat nak gi chow kit beli barang plus aku tak berapa sihat nak buat muffin, makanyer aku beli aje kek kat Fajar aje.



aku beli 4 biji, 2 biji untuk sekolah abang ngan kasih, sebijik untuk rani, auntie yang antor anak-anak aku pergi dan balik sekolah dengan selamat, Alhamdulillah dan sebijik lagi untuk umah aku.

so lepas ni tahun depan, kasih sorang aje yang jejak ke Tadika Sri Cemerlang, baby cinta insyaAllah akan menyusul bila baby cinta dah cecah umur 4 tahun, aku akan antor kat same kindy coz perkembangan kasih begitu mengembirakan aku, seawal umur 4 tahun anak aku dah boleh mengeja dan membaca perkataan yang simple compared to abang danish yang agak lambat kerana kesilapan aku menghantar abang ke chinese kindergarten.

I am grateful to this kindergarten, its teachers, staff and students, for enriching my kid’s life, for taking care of abang n kasih mental, intellectual and social development, for respecting and nurturing the special person.



2 comments:

[z@ck] said...

bila masuk skolah nnti..i bet mesti dorg lg sronok..ada ramai kawan baru dan cikgu baru tooo...

=)

CuTeMiUt78 said...

eemmm bagus kan ada kindy camtu

 
template by suckmylolly.com