Tuesday, January 19, 2010

HAJAT ABANG DANISH





  • hajat abang danish pun dah kesampaian semalam, balik kerja aje tanpa salin baju bagai aku terus ajak abang gi kedai. memula tu aku tak larat nak bawak abang gi kedai toys kat steven corner, aku cuma gi kedai serbaneka kat Mid Point aje, tapi kat kedai tu memang tak der barang yang abang hajati, makanyer aku kena gak gi kedai toys kat sebelah steven corners, kat saner barulah hajat abang tercapai, dapatlah beli robot transformers.




  • Bfore nak gi kedai, aku borak kosong lu ngan abang, sajer nak test abang danish. aku cakap "mama tak der money ni, mama lum dapat gaji lagi, abang ader duit ke nak beli robot ni" jawab abang "ader, abang kumpul, papa kan bagi abang five (sambil tunjuk bilangan jari) yesterday five, today five, five plus five kan ten, jadi abang ader ten. ten tu beraper mama?



  • barangnyer harga RM29.90 tapi duit yang dibawak hasil dari kumpul tak belanja gi sekolah baru RM10.00, maner cukup kan? aku pun cakaplah, tak leh beli lah robot ni, mahal sangat, mama tak der moneylah, RM10.00 maner cukup abang. Boleh pulak, anak bertuah ni cakap, "abang pakai dulu duit mama, nanti abang kumpul balik cukup lagi RM10.00 abang bagi kat mama"

  • yang pastinyer kesian kat abang, kumpul duit semata nak beli robot transformers sedangkan duit tu adalah duit belanja kat sekolah. balik tu papa pesan kat abang, kalu nak beli aper-aper jangan pakai duit belanja sekolah, duit belanja sekolah adalah duit untuk abang beli makanan ngan keperluan alatulis kat koperasi aje. harap abang faham lepas ni, jangan lak kumpul sebab nak beli ben 10 lak.


1 comments:

lily lotus said...

hebat abang. pandai buat mission. hehe

 
template by suckmylolly.com