Wednesday, February 24, 2010

ABANG OH ABANG



dalam sebulan aderlah 2-3 kali anak sulung aku ni makan nasi, selebihnya makan ayamas, nugget, mee hoon goreng, burger ngan roti bakar.  tu lah makanan rutin anak aku setiap ari.  Kami pun dah bawak abang ngan kasih jumpa ngan doctor pakar kat Ampang Putri, jawapan doctor, asal kan anak u sihat kira okey, Alhamdulillah.   


Kerana tu jugaklah aku snap gambor ni coz payah nak nampak abang makan nasi, semalam masak telur dadar ngan sardin, barulah abang makan, tapi tupun tak banyak, lam 2-3 suap nasi aje pastu benti. 





sekarang ni suap-menyuap dah tinggal kenangan sebab anak sulung aku dah tak mo makan bersuap lagi, ni semua gara-gara aku suap kan nasi kat sekolah time rehat masa minggu pertama sekolah dulu, disebabkan selama seminggu aku suapkan abang danish makan, makanyer budak kelas abang ramai yang ejek abang, start dari ari tu abang dah tak mo bersuap, malu katernya, abang dah big lah mama.




sejak masuk darjah satu ni gak, abang danish suka tanya soalan yang bukan-bukan.  bfore ni tanya "camner mama cakap ngan mami, mama nak kawin ngan papa dulu". 

pastu semalam abang danish tanya lagi, masa mama ngan papa kawin ari tu, papa bagi mama cincin tak?

part tu okey lagilah, pas tu dia story pasal abang kena cekik ngan shahrul, shahrul tanya abang"eh awak bercinta ngan aishah ke? semua ni terjadi gara-gara abang selalu lah kehilangan pensil, so tiap-tiap ari aku kena bagi abang 3 batang pensil, balik aje dari sekolah tiga-tiga batang tu ilang, so kekadang tu kalu aku lupa beli pensil, aku bagi aje pencil kasih -pensil barbie, so abang danish yang baik ati ni selalulah bagi pensil kat Aishah sebab Aishah suka pencil barbie, tu yang sharul marah sebab Aishah baik sangat ngan abang danish.

tapi memang betullah abang danish ni pemurah yang amat sangat, duit belanja tok sah cakaplah, setiap ari aku akan dengar criter abang sedekah kat orang.  pastu air pun siap boleh share ngan orang, bila aku tanya ngaper share, jawabnyer "kesian kat dier mama, dia susah, mama dier tak bagi pun air ngan money".

tak perlah, moga-moga abang dimurahkan rezeki atas sifat pemurah abang tu.  InsyaAllah


1 comments:

Anonymous said...

jgn risau esok dia travel jauh baru dia reti rasa basi tu sedap..sekrg kecik lagi

 
template by suckmylolly.com