Wednesday, January 07, 2009

MEE HOON PUTIH


disebabkan persekolah pun dah mula, maka anak-anak bertuah tu tidak dibenarkan sama sekali tido lewat lagi, pukul 9.00 aje semua dah kena masuk tido, mata tak ngantuk lain kira, yang aku tahu semua kena masuk tido.....kena peram gak mata soh tido. Tapi lam kul 9.30 abang bagitahu kat aku yang abang hungry sangat, perut sakit x leh tido.



takkan nak soh tido gak, sedangkan perut lapor, aku terus lompat dari katil, tanya abang nak makan aper, kena lah tanya lu, kan aku pandai-pandai buat, langsung tak disentuhnya, tak kena selera lah, nak makan tulah, nak nilah, kalu nak selamat baik aku tanya lu, dah sebulat sore dua beradik tu nak makan mee hoon putih.




mee hoon putih sonang baitu aje, taruk ayam sikit udah, dah buat anak-anak aku berselera, sampai sendawa pun satu negeri melaka leh dengor



amboi abang danish duk atas kerusi sebijik cam atuk kat kampung (pak mertua aku), balik kampung seminggu aje macam-macam menda abang dah belajar



x perlah bang, duduk lah camner pun, yang penting perut abang kenyang, esok haruslah bersemangat gi sekolah yer sayang


2 comments:

nURmALa mAZLan said...

wah...
saya suka bihun putih dan prefer masal bihun putih dari bihun biasa tu..

CRAZY BEAUTIFUL88 said...

mala boleh geng ngan anak akak ni, suka menor makan mee hoon putih

 
template by suckmylolly.com