Tuesday, November 03, 2009

PERUBAHAN YANG BAIK



Alhamdulillah, syukur ke hadrat Allah S.W.T, setelah diberi minum air yassin dan banyak-banyak solat hajat untuk abang yang agak malas nak buat homework dan juga membaca, lately ni aku mula noticed abang dah mula rajin buat homework dan study. Tak payah aku nak kerah bagai lagi soh dia buat homework, sendiri mau ingat, after ngaji terus duduk kat meja or maner-manerlah tempat yang abang rasa best untuk siapkan aper yang patut.




bfore ni aku tak nampak perubahan sebab duk kat opis, duk kat umah ni pelbagai karenah anak-anak yang boleh aku duk adap setiap ari. Alhamdulillah juga abang danish dah mula boleh membaca dengan lancar buku ladybird. satu perubahan yang baik dan sihat dan patut dibelikan adiah.





kebebasan diberi untuk anak-anak untuk study or buat homework kat maner tempat pun asalkan homework beres. kalu idak ader yang kena tarik telinga di teacher nelly.



sekarang ni aku laki bini duk berkira nak antor dop abang ke kelas musim cuti sekolah ni, ikut kata laki aku tak yah bebankan otak abang ngan sekolah lagi, takut nanti abang boring. tapi penting gak antor sebab takut depa lupa aper yang dah belajar masa sekolah ari tu. tapi tulah rizal cakap belajar jangan dipaksa, kalu diaorang nak baru antor, contohnya abang dah rajin buat homework ngan study tanpa paksaan orang sendiri yang mahu so perkembangan itu adalah perkembangan yang sihat sebab semuanya ikut kehendak hati abang bukan paksaan dari kami soh siapkan homework or study.



apa pun aku suka ngan perubahan yang berlaku pada abang dan mintak-mintak lah abang rajin sampai ke besor, jangan masa tadika aje, letih mak nantii............



4 comments:

Nek Yah (S'pore) said...

semoga abang danish menjadi anak yg soleh & rajin belajar.

CuTeMiUt78 said...

insyallah.. abg danish akan rajin smpi kebesar..
dan semoga menjadi anak yg solehah

Alida Ali said...

Nama anak kita sama la....mybe tahun tu nama danish tgh glamour...

CRAZY BEAUTIFUL88 said...

nek yah
terima kasih, amin

cutemiut78
amin, mintak-mintak cam tulah sampai ke besar

alida ali
tulah ramai sangat yang bagi nama danish

 
template by suckmylolly.com